Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRetuš
Autor
atkij
Dnes je město bez obrazu.
Mlha barvy alpaky
skrývá vše od zimostrázu
pod slepými náznaky.
Oči – fantom retuší,
nepřítomna této chvíle,
kdy si tuše netušíc
dokresluji v šedobílé
klidné břehy dvěma řekám.
Paralelám jeden most,
na němž stojím. Na němž čekám
mnohé, jen ne netečnost
po hladině plující.
Přítomnost je mlhou města.
Já snad slepou ulicí?
Děj, co se tou chvílí nestal?
Z hloubky kyne těsto gesta.
12 názorů
Lawender, boží koment. Přesně ten, co utvrdí, že nějaká cesta tu vede . A ještě po ní i někdo trefí tam, kam potřebuje. Moc, moc, diky.
Velká Freeda z novoročního pochodu byla kamarádky:))
nejlepší pro mě je tuše netušíc a z hloubky kyne těsto gesta - to mi přijde ženiální :* Opovaž se rozvazovat! co bůh spojí .... :)) - ale klidně občas situuj i Frídu :D Ráda tě čtu
Jejda, no právě tak nějak jsem si to představovala;-))), několik /hodně/pokusů už mám za sebou:))
DN, díky:)
Snad se již té své vázanosti drze vymaním. To je jako ostuda? A co budeš psát, prozu uskočenou o řádek a tvářit se, že je to vrchol básnění tzv. volný verš? Nebo ...nestraš, tady tak populární haiku? To mi ostatně přijde, jak kdybys jedla vepřoknedlozelo hůlkama a tvářila se u toho světově za souhlasnýho mručení ostatních, co to sice nechápou, ale přijde jim to děsně filosofický. Proboha, Aspoň ty neblbni.
Milý Jirko, Tvého vlídného (naštěstí nedolekaného) komentáře si velmi cením. Děkuji. Potěšil jsi mě a zárověň Tě zde zase ráda vidím.
Musaši, díky též.
Zprvu jsem se polekal po zjistění, že jde o vázaný verš a délku básně, protože dlouhé texty s vázaným veršem mi v podvědomí vibrují jako kolovrátky. Naštěstí tomu tak není a u autorky atkij by být ani nemělo. Snad jen bych určitě vypustil poslední verš, protože charakter tečky má už verš ...Já snad slepou ulicí. Ale i následný verš ...Děj, co se tou chvíli nestal... má své místo, protože má obsah.
Ovšem jinak už jen chvála. Bez slepých míst, jednotící metaforická linie s řekou a mosty a šedobílou náladou. Má to řemeslo i atmosféru. Kdybych ještě byl redaktorem, určitě bych dal výběr. Tak jen tip.
Děkuji mnohokrát. Snad se již té své vázanosti drze vymaním. Ale zatím takto:)
áno hmlám alpakovým