Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se25. 1.
Autor
atkij
z lanovky -
za zdravými smrky pás
... ach, modřínů
26 názorů
Ano, měla jsem upřesnit. Podle rady teisana jsem odstranila (dle vlastního rozhodnutí) jednu z dvojice trojteček:))
Zajímavé na tom ovšem je, že jsem neradil, které tři tečky máš odstranit, no a odstranila jsi ty správné (tedy ty špatné).
Díky, snake_01, podle rady teisana jsem na konci druhého verše odstranila tři tečky.
Nevím, jak se text od posledka změnil, ale v téhle podobě mi přijde velmi dobrý. V.
Gora: Lanovka je podle mě v tomto případě lepší než pohled z výšky, protože je tam obsažen ten pohyb navíc - přinášející postupné odkrývání obrazu, to se při pohledu z výšky nestane.
No vida, smysl (význam, podstata) se nezměnil a výsledný efekt (údiv, úžas, překvapení atd.) je teď vystupňovaný do jednoho velkého Bum.
Já jenom, že se to takhle opticky rozpadá, protože je tam toho až příliš, tj. pomlčka, tři tečky a ještě jednou tři tečky...to napětí (údiv, úžas atd.) se potom rozmělní do jedné roviny.
Děkuji za všechny podněty k přemýšlení. Pravdu má tak trochu každý z vás, úhel pohledu také. Nejblíže mému je zde revírník. Přesně jako jemu, naočkovaná místy katastrofickým úbytkem smrkových lesů na Vysočině, mi šel hlavou stejný sled myšlenek. Byť ten výjev byl z Jeseníků.
Z lanovky - výhled je specifický, v určité výšce, pohyblivý, přibližující, tudíž jsem nepřišla na lepší variantu než uvedenou stručnou.
Jsem ráda za veškerou diskuzi, vážím si jí. Srdečně všechny zdravím.
K té lanovce - také jsem si říkala, že by první verš mohl být např. pohled z výšky... když je to jinak ryze přírodní, ne např. městské haiku :-)
Ešte ma napadlo jedno ohľadom prírodných motívov v haiku a sezónnych slov, že či lanovka nie je až príliš rušivá v tomto texte. Kdesi som čítal, že slovo koľajnice v ktoromsi haiku je ešte fajn a zapadá do krajiny, ale vlak, či rušeň je už cez čiaru.
Jitko, já bych bez dovolení všechno zahalil černým rouchem pesimismu:
Samé jobovky
lidstvo nejspíš vezme ďas
koudel hoří mu
pôvodnú verziu som si iba domyslel, možno detail, no mne v tejto nesedí skôr slovo zdravými, nahradil by som napr.
za zelení smrků pás
Je to dostačující a jasné. Úlek - suché smrky; zjistím pravdu - oddech.
Sice neznám tu původní variantu, ale to "ach" opravdu mluví za vše, tedy stačí...a může to vyznít jak v pozitivním tak i v negativním slova smylu - prakticky dvojí "řešení", nechat čtenáře trochu tápat ať si vybere...a to je dobře.
TP
já osobně si to ach vykládám několikerým způsobem, a to i proto, že mi modřín přijde jako nesmírně krásný strom. V horských podmínkách roste pomalu a často se při tom zaklikatí, takže je pak struktura jeho koruny obdivuhodná... T.
Pokud bude čtenář hodně důvtipný, pak ano. Byla by to ta nejlepší varianta:)...s otevřeným přesahem...si tedy myslím;)