Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZima
06. 05. 2002
7
0
2137
Autor
ivana
Padají vločky panny
tiše a nevinně
a ty u okna ješitně zkoumáš
v rouše Evině
která z vás je ta nejkrásnější
Padají vločky panny
bez hlesu hlasu
a ty u okna jim zarputile upíráš
tající krásu
která tobě už tak dlouho slouží
Padají vločky panny
a každá ví
že dotyk s bílou zemí
ji zahubí
tak zkus prosím tě být milosrdnější
smutné... ='( ..tak akorát k mlčení
bogarte - veliký básníku proč musí každý mít zrovna tvůj styl?
Jasně BooBe - pokus o konkrétní popis obrazu, čímž se má začít tu je. Ovšem - větší básník by viděl větší obrazy, související detaily, uzavřené kapky tvarů, narval by to tam, vymyslel podroviny, sub prostory, rozčeřil Vás, kterým by to příslušelo, poslal Vás do kolen, utrhl ručičky děťátkům, hlupáčkům ve Vás, apod. To vše se může stát.
Zde padají vločky panny: Doprčit, tak nám aspoň naznačte duševní pochody té dívenky, tím jak se dívá na vločku, jak ji vnímá, jak vnímá rozpouštění do šedé břečky, nebo ji postavte před to, aby vůbec netušila, že se také rozpustí do šedé loužičky, zatím čisťounká duše, když budete chtít jít tímto směrem.
Jestliže jinam (a spíše to bych pochválil) je panenství charakterizováno jinou věcí než čistotou, a sice syrovou hloupostí. Ke studiu problematiky doporučuji knižní verzi Emanuely. A Zimní královnu od Andersena
aleš-novák
27. 05. 2002
hurá! zase niekto, kto vie napísať Báseň - o zime píšu mnohí, ale "toto" je - našťastie - niekde úplne inde! - mám radosť preradosť! = panenský tip! :)