Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZápisky
Autor
Karpatský knihomoľ
Popŕcha pri vode zarána
stopy mien na štrku opúšťam
kde višňa po lete strhaná
a straka letiaca do húštia
lemujú za lístím pohľad kún
Niečo je našťastie v poriadku
25 názorů
Zeanddrich E.
12. 12. 2020Hezké to je :)
Karpatský knihomoľ
15. 10. 2020Rado van J. V., že mi je ľúto :-)
Radovan Jiří Voříšek
15. 10. 2020jen má slovenčina neni v pořádku
nerozumím i pár slovům na řádku
až se mi z toho škytá, brká
nevím např co je štrka
Zber je zavádzajúce slovo v tom prostredí, ďakujem.
Autor má na ni právo... čtenář to jen chtěl na sebe říci.
Karpatský knihomoľ
15. 09. 2020Silene, ospravedlnenie pre dodatočnú úpravu.
Můj čtenář si teď drobně stěžuje, nu, drobně, jako když mží. Líbila se mu právě i ta metrická škádlení... myslel si, že účel. Že když někdo umí rutinně jednotit, tak může trošku mást. A polekal zber ve srovnání s domácí sklizní. Kdo by to byl řekl, že zrovna tady bude ta slovenština tak tvrdá?
No nic, on si tedy milý čtenář zvykne a --- beztak umí předchozí verzi z paměti!
netWoor vďaka za užitočnú poznámku, zjednotil som to potrojným metrom
asi bych první řádek končil na čtyry slabiky (tedy má-li slovenština přízvuk jako čeština), ale pěkný ...
Karpatský knihomoľ
14. 09. 2020Umbratica vďaka, aj za tú slovenčinu.
Slovenština je pro zachycování prchavých nostalgických nálad ještě vhodnější než čeština. Tip.
Karpatský knihomoľ
13. 09. 2020Ďakujem Jani.
Irena, Evženie, Silene, jakometafora ďakujem za odozvu.
Áno, preklad je stopy jmen, ako ste už vlastne vystopovali.
Ještě se opravím, vidím:), že se mi zdárně podařilo napsat min, nikoli měn (platidel), myslím, že alespoň má šanci komentář náležitě pobavit.
Není zápisek jako zápisek. S mými újezdnými myšlenkami je zaručeně spolehlivé poučeně mlčet, usmívající se smajlík.
Peter, mám tvůj styl natolik ráda, že si vždy další text tichounce přiřadím v kartotéce mysli k těm předchozím, včetně vnitřního autorova obrazu, aby mi vyprávěly ještě něco navíc. Možná se následně těžce separuje zpět, a tak to uvádím, abys tušil onen proces i jistou bezbrannost. Líbí se mi technické řešení obchvatem, čte se mi jemně; a popravdě, i naléhavé podprahové upozornění, již více neodkládat ošetření kabeláže, sa mi zišlo, okrajem.
Verš, na který upozorňuje Iren, je pro nás asi oříšek, sama jsem si vyložila homonymní tvar mien na dva způsoby, jmen a min, přičemž přemítala, zda v myslivecko/lesnickém významu neznačí typickou - rozlišovací - stopu trávicího traktu, zanechanou zvěří.
Vždy si vzpomenu na yss, kterak zmiňovala tvůj zdánlivě obyčejný způsob používání a kladení slov, a musím ji za sebe dávat za pravdu. Jako Češka se mohu přirozeně, až žinantně mýlit, ale vnímám to celý čas zrovna tak.
Inu, nevím, zda jsem ti něčím prospěla...
Evženie Brambůrková
11. 09. 2020Když se to říká nahlas, jr to příjemné.
Karpatský knihomoľ
11. 09. 2020Andělka1, Roman, jakometafora, blackie, ďakujem vám za nahliadnutie i priazeň.
Pěkně zachycená chvíle, KK...
nemohl bys prosím, přiložit překlad na: stopy mien na štrku
hmmmm......krásně zapsaný vjem kapkami deště.......*/***************