Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seIndické ráno
Autor
Kaj
Úsvit svléká
smuteční šaty
z těla místnosti.
Odhaluje bílou pokožku,
které se nesmím dotýkat.
Je potetovaná obrazy.
Železnou masku spáče
prohýbá a rýhuje
kovotlačitel Probuzení.
Čtyři rybáři a kapitán
nasedají do bárky
a vyplouvají.
Žlutý paprsek
vrhá stín
na stěnu slunečních hodin
záchodové mísy.
Sype se písek
z přišroubovaných,
přesýpacích hodin života.
Fakírka si obléká
podprsenku pod noční košilí.
Už nechce odhalovat terče
pro šipky pohledů.
Vědomí se chápe
činek slov
aby utužilo svaly
při rozcvičce.
Říká, že je Bystrozraký
a že umí dojít po dráze letu šipky
až ke skále
jako provazochodec.
Prý ji dovede roztříštit
a přesvědčit se
zda ukrývá
poklad duše.
Potom vytahuje oponu
noční košile.
Okraj ale doprovází
ozbrojená eskorta
víka košíku.
Má zakrýt kobru,
která včera tančila
podle Panovy píšťaly.
Neuměla se do ní zakousnout
a zaklít jej na mnoho let.
Bárky zakotví
u Dalího slonů
na muších nohou.
Nasedají na ně
aby na jejich hřbetech
prošli snídaní.
Jaké by to bylo
zůstat v posteli,
nechat se proniknout
vyslancem úsvitu?
Kterým z orgánů místnosti
bych byl?
15 názorů
Kdyby mi Ty představy přicházely jinak, asi by to bylo lepší pro všechny zúčastněné včetně mě. Díky.
Matěj Rohlinský
12. 10. 2020Prijde mi jako pokus o Impresi odenou obcas v nadychany, misty nepadnouci sat. Ale dobry :-)
mně nešlo o fakýrku, ale o fakírku... to jen tak mimochodem... jinak nic proti fakírkám nemám.
ovšem je docela zajímavé, jak se vyjadřuješ o ženách - nejvyšší mez nepoznaného... barvitost... obryně... to vysvětluje i leccos z toho textu.
Mě nyní opět všechny ženy připadají jako fakýrky, jako nejvyšší mez nepoznaného kromě Boha, který ale nabízí možnost jednoduchosti. A pak ta barvitost. Nepoznané v ženě se projevuje přízní a hned zas nepřízní. A hned další pochybnost, hlodající červíček konspirace: Jak dobře umějí ženy naopak číst v nás?
S ženami jsem strávil málo času, má anima je notoricky nerozvinutá, často a pravidelně se ženám klaním jako nějakým obryním.
Děkuji za kritiku. Snažil jsem se to nezpracovávat. To zde vadí mnoha lidem. Můj cíl je to nechat v co nejvíce syrové podobě, aby v tom bylo nejvíc sdělení. Je pravda, že když to někdy upravím, je to mnohem lepší a sdělení se nevytrácí.
krásný víkend
Jasně, připomínka písničky je jen další asociací. Když budu ten řetěz splétat delší a delší, povede mě do blázince.
Fakýrka zůstane, To bych pak musel škrtnout i "Indické".
krásný víkend
ale zrovna sloky té písničky "bez jehel a nití" (pokud tedy máš na mysli - "kdybych já ti měla...") logicky navazují na sebe...
(fakýrka tam zůstane?)
Líbí se mi ta myšlenka a částečně i zpracování, jen mi vadí ta rozsekanost - že verše někde navazují pro mě kostrbatě - od čtyř rybářů až po vědomí, začínáš strofu vždycky tím, že někdo něco dělá - je to jak výčet z nákupního seznamu - pospojovala bych ... Ale bavilo mě to:) ta výhrada je spíš na zamyšlení, jsem se zamyslela ... :) nic závazného. Pokračuj.
:D
Třeba může text působit i be z niti. Připomíná mi to tu písničku "bez jahel a nití". pěkný blízký víkend.
fakýrka? kovotlačitel?
nějak nejsem schopna v textu najít nějakou nit...
předpolsední sloka je ale docela fajn... zůstat v posteli...