Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJPP
Autor
Mária Horná
JPP
Jedna pani povedala
a sa milo pousmiala:
"S vami stále čerti šijú!"
Vraj rozdávam energiu.
Nepozerám do telky.
Mám nabité baterky.
Pohyb, chasa, pekná chvíľa
premenia ma na motýľa
ako klauna farbičky.
Smiech ho stavia na špičky.
Čo na tom, že v srdca kútku
utápa sa často v smútku,
hlavne, že smiech prináša.
Keď z motýľa na šaša
sa môj život sem-tam zmení,
hľadám radosť zas v umení.
Umenie ma povznáša.
Radšej ako na šaša
na motýľa sa premieňam.
Kvet za kvetom v letku míňam...
13 názorů
Mária Horná
28. 10. 2020Ďakujem všetkým za tipy! :-)
Mária Horná
28. 10. 2020Um., ďakujem ti za prečítanie, tip a milé hodnotenie. Robí mi to radosť a povzbudzuje ma to k ďalšej činnosti! :-)
Vidím, že tvoje nadání pro vázané verše má více podob. Teď už to není lyrika podobná lidové písni, ale rozverná sebeironie. I tahle poloha tvých vázaných veršů se mi líbí. Tip.
Mária Horná
27. 10. 2020NetWoor a Gora, taktiež ďakujem za tipy. :-)
Blackie, rozdávam, pretože VY mi ju vždy vrátite späť!
(Zákon zachovania energie vo fyzike hovorí, že v izolovanej fyzikálnej sústave (Písmák) je celková energia nemenná, čiže nie je funkciou času. Inými slovami energia nevzniká a nezaniká, ale sa len premieňa z jednej formy energie na druhú formu energie či na iné formy energií.)
Mária Horná
27. 10. 2020Atkij, ďakujem za prečítanie. V tejto dobe je dobré byť dobre naladený, no nie pozitívny. :-)
Ďakujem ti, dievča (z lesa) milé,
za to tvoje dvojveršie.
Skrášlilo mi v práci chvíle,
čas uteká rýchlejšie! :-)
Aleši, nejde otvoriť. Škoda. Ale už to, že porovnávaš moju báseň z tvojimi je pre mňa dobrý pocit. :-)
Hamar, slovenčina má naozaj veľa krásnych slov a skloňovaním a skĺbením medzi sebou vznikajú malebné "obrazy". a nie všetky sú už objavené. Ďakujem za prečítanie a pozdvihnutie nášho jazyka. :-)
a ještě motýlek
blacksabbath
27. 10. 2020s tebou čerti šijú!" rozdávaš energiu!......:-))))).........*/*******
...sa moj život sem tam změní. Zde se pro mě báseň uzavírá a je moc prima ji zrovna dneska číst.