Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTicho po pěšině
Autor
Fidzi
Byla jsem v brašnářství a koupila si bič.
Stačí, když stojí někde opodál.
Dívám se na něj celé dny a žal
mi našeptává: teď ho zase znič.
Nikdo to nepozná, kolik mi připomněl.
Žádný z mých přátel, co jich jenom mám -
vidí tu bič a myslí si svůj klam.
Ne, nezničím ho. Nikdy. Bohužel.
15 názorů
blacksabbath
19. 12. 2020obnovit ne....ale to nevadí...kdo chce si přečte
blacksabbath
19. 12. 2020dobré dílko.....jo a i smazaná kritika se dá číst.....*/*****
Elíno m., tvou kritiku jsem smazala omylem, ani jsem si toho do teď nevšimla. Nevím, jestli to jde dát nejak zpatky a mrzi me to.
A jistě si s sebou nosím své úzkosti. Ale o nějakém "něm " jsi zacala ty :)
Můj bič může připomínat treba mrtvého koně.
Když si myslím "svůj klam", tak proč jsi smazala mou kritiku? Každý, kdo píše o tom, jak si pro jistotu koupí bič, žije ve strachu. Vnitřně vyrovnaného člověka by taková báseň ani nenapadla. Ale my básníci většinou nejsme vyrovnaní lidé. Jsme neurotici, narcisté a šílenci. Mnozí taky píšeme proto, abychom do slov nějak zachytili svou neurčitou úzkost a to je i případ téhle básničky.
Ne, nezničíš ho. Takoví jako on jsou nezničitelní. Ale mohla bys z toho mít třeba i radost.
...To jednou jeden zenový novic viděl na klášterním dvoře dvě straky, jak se zuřivě perou o kost a zeptal se starého mnicha : proč se to děje, mistře ? A mistr mu odpověděl : pro tebe!