Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHarpyje
Autor
Predrag_Tomič
Harpyje
útes nádražní restaurace
trus terejů a kormoránů
peřnatých, věkovitých
mužů
o kus dál
harpyje halí maso
do provlhlého sáčku
vteřina předtím
než dvě rozpraskané
neúprosné ruce
trhnutím
spustí
pronikavou píseň
sirén
12 názorů
To já jsem poctěná, že jsi to přijal tak vstřícně. Ne každý je totiž takový a já jsem ráda, že jsem se v tobě nespletla.
Predrag_Tomič
08. 12. 2020elina m.: Děkuju, jsem poctěn. Opravdu. Dám si tě večer za odměnu. Až budu mít klid po práci. Ještě jednou díky a krásný den. T.
Predragu,
první sloka z téhle tvé básně mě inspirovala natolik, že jsem na jejím základě napsala text Krčma. Chtěla jsem ho dát do Arény, ale nezobrazilo se to tam, tak si to přečti aspoň ty, protože je to vlastně pro tebe.
Na mně působí hlavně ta první sloka. Vyvolává ve mně představu malého ostrůvku uprostřed oceánu, vlastně jen holé černé skály potřísněné bílým ptačím trusem a obtěžkané hrozny ptačích těl. Znám různá míste ve městech plných beznaděje, kde krčmy opravdu připomínají takovéhle ostrůvky.
Predrag_Tomič
04. 12. 2020Umbratica: Děkuju. Je možné, že z Tebe temné naladění už vyprchalo. Sám pozoruju, že jak se člověk věkem mění, proměňují se i témata, která mu to jeho nitro přináší na povrch. Třeba je groteskno něco, co teď potřebuješ. A ostatně takový Hieronymus Bosch je groteska - a dosti temná. Tak třeba se ještě k temnotě propíšeš obloukem zpátky. Pěkný večer. T.
Tahle báseň má velmi temnou atmosféru, pro mne inspirativní. Kdysi se mi taky dařilo psát "temným způsobem". Nyní se všechny obrazy, které maluji, rychle proměňují v grotesku. Možná je to tím, že jsem pořád "na trhu" a začala jsem už myslet jako trhovkyně.
Ve skutečnosti je harpyje pralesní velmi podivný jihoamerický dravec. Jako jediný orel s velkým rozpětím křídel loví ze zálohy, číhá ve větvích velkých stromů a je schopen bleskově prokličkovat větvemi. Loví hlavně ptáky a opice. Tip.
Predrag_Tomič
02. 12. 2020Gora: Děkuju:)
Dnes jsem si všiml, że je to v G
Predrag_Tomič
02. 12. 2020Taky to naší vsí prošlo. Repráky praskaly, jako kdyby se mrazem lámal stožár:)