Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrekliato nízko letiaca labuť
Autor
Abakus
Prekliato nízko letiaca labuť
Ako mizerný cyklista, si predstavujem cyklistický raj ako širokú dráhu – predo mnou a za mnou prázdno a vedľa mňa nik. Podľa možnosti súkromnú a vlastnú. A teda ak sa niekto vedľa mňa vyskytne je to na jeho zodpovednosť.
Pomaly som pedálovala na petržalskej hrádzi a nad hlavu mi čosi zasvišťalo a tesne pred mojím bicyklom pristála labuť. Dosadla na asfalt. Pochopila som, že nie som jediná na tomto svete, kto má problém s orientáciou a s hladkým pristátím. Ubrzdila som a zanadávala. Ale skúste nadávať niekomu kto je bezmocný na asfalte a na tú hrádzu patrí možno ešte menej ako ja. Zliezla som z bicykla a zdvihla milú labuť a odtrepala sa s ňou ku kanálu. Nadávala o niečo menej ako ja. Mali sme to kúsok a dolu kopcom.
/z môjho športového šuplíka/
15 názorů
O.k. ale nenechám prejsť labuť niekým iným - lepším cyklistom. To zase za tú srandu v tom momente stojí.
Môj pud sebazáchovy v takýchto prípadoch obvykle statočne mlčí.
Ale dávam si pozor na to, čo sa deje nado mnou. Naposledy si vrana spravila zo záhrady výcvikové stredisko pre svoje mladé a na staré kolená sme zo záhrady uháňali v podrepe - jar 2020.
Samozřejmě, že vždycky zapůsobí pud sebezáchovy. Já už ale radši neriskuju.
koloušek - mňa sa nikto nepýtal, či sa mi to páči! Ale som už notoricky zvyknutá zachraňovať životy iných, alebo svoj. Nie vždy ma to baví, ale zatiaľ to väčšinou končilo happyendom.
A rozmyšľať o následkoch až oveľa neskôr. Sem som to dala ako pätminútovku s plochou dráhou letu.
To mě pobavilo, jsem totiž (nebo už nejsem) špatný cyklista. Po pádu na štěrku u přehrady v Piešťanech jsem to vzdala. Takovou překážku bych určitě nezvládla. T
Abakusko,
labuť, kromě toho, že figuruje v antické mytologii, je secesní pták. Třeba v díle mého oblíbeného malíře Jana Preislera se to labutěmi jen hemží.
Teď už ale musím jet na poštu a na nákup. ...Tak zas někdy.
Fyzika to trochu istí - mali sme spoločný smer jazdy- letu. A labuť nemá pazúry. Ale určite videla zhora aký som vynikajúci cyklista. Snáď má jedna labuť toľko pudu sebazáchovy aby nepristála na mojej hlave!
Když ta labuť přistála před tebou a nesrazila se s tebou, ber to jako pozitivum. Labuť je náš nejtěžší pták, může vážit až 10kg a srážka by asi bolela.
blakcksabbath - mám za sebou niekoľko návštev Labutieho jazera - ale asi sa nedohovorím . Ale môžeš mať pravdu.
Je fakt, že najprv konám a až neskôr rozmýšľam nad dôsledkami - preto som najprv zachraňovala labuť. Myslím, že sme boli šokované obe. Hrdina, ktorý by najprv rozmýšľal a potom zachraňoval - zo mňa nikdy nebude.
blacksabbath
17. 01. 2021Nadávala o niečo menej ako ja.....ale co když takhle děkovala, že jsi ji zachránila???....*/****************
Odkedy nemáme monarchiu tak u nás prevláda Ja SOM namiesto MY kráľ.... Čiže keď si poplače náš premiér, pokúšam sa uriniť slzu aj ja.
Znížila SOM som - je ich o niekoľko som menej.
silene - asi máš pravdu, ale chcela SOM zdôrazniť , že vzhľadom k môjmu cyklistickému umeniu potrebujem byť SAMA.
Labuť bola rovnako šokovaná ako ja. Syčala a nadávali sme obe. Na kľovnutie nemala dostatočný klovací čas.
Zřím jev, na který se musím zvědavě tázat -- slovenština potřebuje pokaždé všechna ta som, nelze vypouštět tam, kde je jasné, že se v přísudku nejedná o třetí osobu, tj. např. právě v souřadných větách nebo několikanásobném přísudku?
A neklovala labuť? Nebo ovládáš ovládací krční chvat?