Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZměna jména
Autor
Nami 99
"Dobrý den paní úřednice.
Jsem tady dobře na matrice?
Potřebuji změnit jméno."
"Hned vám bude vyhověno."
"Jmenuju se Josef Píč.
A chci dát to jméno pryč."
"To vás chápu pane Píči,
že se vám to hodně příčí.
Řekněte si nové jméno.
Jaké máte vymyšleno?"
"Chtěl bych dát to "Josef "pryč
a jmenovat se "Karel " Píč."
21 názorů
Evženie Brambůrková
02. 03. 2021Kdysi byl tento vtip na jmého ,,Gustav Prdel" a dotyčný se nechtěl jmenovat Gustav.
Změnu křestního jména bych pochopila, kdyby se jmenoval Klíč a křestní jméno měl Petr. :-)
Čas už tká
svou jemnou nit
a my v ní lapeni
Kdosi lká
Lepší je snít
I když jsme znaveni...
aleš-novák
01. 03. 2021čas-tužka, nebo čast-uška?
No pěkné... Pan Hastrman z Rybníka. Pětiletka. A já vím o paní, která se skutečně jmenuje Růženka Šípková... Bože... Svět je prostě pohádka. No a někdy taky častuška :)
annnie - jen aby tam nevymýšlel nějaké kíčoviny.
Nedaleko od nás je obec Rybník a bydlí tam pn Hastrman.
Kousek od nás je vesnice Pičín. Škoda, že Josef / Karel není odsud - to by znělo pěkně feudálně: pan Píč z Pičína...
Opět pobavena. Tip a.
Když jsme se řadili ve škole na konci roku na fotografování, paní učitelka mi řekla. "Ty budeš stát vedle Píče." Pepa mi stál po pravici a paní učitelka po levici.
Aleši,
jenom aby nebyla (i kvůli nákladné kulturní vložce) ta svatba Dubová + Polena na sekeru... Nebo nedejbože aby s ní později dokonce jeden toho druhého honil! ;-)
U ná s V Lanškrouně bydleli Píčovi, Poorovi a Džbánkovi, co si jen tak vybavím , že zmizeli. Jo a ještě Klofát.
Některá jména opravdu mizejí, aniž by byla tak návodná, jako ta Brzochcíplá. Kupříkladu můj prapradědeček Leopold Ukrutný padl bezdětný v bitbě u Hradce Králové.
Některá jména se i časem vytrácjí. Moje kamarádka Maruška Brzochcíplá je poslední svého druhu.
aleš-novák
01. 03. 2021Prosecký: koneckonců i známý český sokol a obrozenec se původně jmenoval Fridericus Emanuel Tirsch, dnes známý jako Miroslav Tyrš...
Na této básni ji vidět, jak jsme od roku 1918 kulturně zchudli. Kdybychom tu ještě měli české Němce, byli bychom zvyklí na jejich běžné příjmení Pietsch. Já sám jsem jich před válkou znal několik.
v červnu hrajeme na svatbě, kde se snoubenci jmenují Dubová+Polena.
jsem zvědavý, jaké si vyberou společné příjmení...