Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSmiem vás požiadať o ruku?
Autor
Abakus
Smiem vás požiadať o ruku?
Stála som na chodníku a debatovala o reštauračných prácach, ktoré prebiehali na dome. Zamaľovávali sa nápisy a ja som rozmýšľala, čím si ich namaľujem ja a nie nejaký pouličný sprejer. Pristavil sa pri nás chlap. Zľahka sa opieral o stĺp verejného osvetlenia – bola som veľmi rada, že sa neoprel o čerstvo inštalovanú rínu.
“Mám papier, som čerstvo rozvedený.“ Mával obálkou s veľmi dobre známym modrým okienkom. Do vlastných, aj keď neistých rúk s ešte neistejším krokom.
„Tak si to užite v zdraví.“
„Lenže ja by som sa rád oženil. Nevezmete si ma?“
„Dnes? Nechcete si vychutnať chvíľu slobody?“ Rozmýšľala som koľko toho má v sebe a koľko mu potrvá kým vytriezvie.
„Aj zajtra oddávajú. Ja by som rád teplo domova. A aj by som vám vymaľoval a zadarmo a nemuseli by ste platiť cudzím.“
„Nebudeme si predsa kaziť víkend.“ Ja si radšej priplatím. Okrem toho dokážem si predstaviť jeho zdesenie, keby vytriezvel a zistil, čo si vzal za manželku. Možno by na svoju predchádzajúcu manželku ešte spomínal s láskou.
Bola som v pokušení - verná rodinným tradíciám, pribaliť tomuto majiteľovi čerstvého papiera o rozvode o niečo menej čerstvé kompóty z minulého tisícročia. Archívne marhuľové v skle – z obdobia, keď sa plnili päťročné plány. Ale vzhľadom k jeho neistému kroku, som od tohto, ako aj od iných pokušení nakoniec ustúpila
Zapotácal sa. Už som si myslela, že pokľakne – bolo okolo mňa dosť posíl, ktoré by ho zdvihli zo zeme. V rukách držal naďalej svoju obálku s rozvodom.
Pomaly kráčal ďalej neistým krokom v ústrety novým manželstvám a teplým rodinným krbom.
21 názorů
když už jsem tady, tak do Tvé ankety hlásím, že nikolif ,-)
Jednak mě žádný vzorný alkoholik, když mě míjel cestou z hospody, s takovou nabídkou neoslovil a i kdyby, tak takové štěstí bych raději s díky odmítla ,-))
Diona ďakujem za prečítanie.
A zobral si niekto z vás vzorného alkoholika na prvú dobrú?
:-))) pobavilo, obzvláště i proto, že mám kamarádku, která se na inzerát seznámila s pánem a do měsíce měli svatbu...jsou spolu už 23let. A to jim všichni říkali, že jsou cvoci a jejich vztah nevydrží ani do švestek.
Já Lucie píšu...
09. 03. 2021To je dobrý (možná trošku naivní, co já vím...) nápad. Jen já se asi se svou příhodou nepodělím, jelikož nemám s jakou :) Ale určitě je to super výzva pro ostatní! :)
Popřípadě to zkus až v jiném dalším díle :)
ďakujem veľmi pekne, inak som si naivne myslela, že sem niekto prihodí ako sa zoznámil. No tak to bude v ďalšom pokuse.
Já Lucie píšu...
09. 03. 2021Dobrá strategie, ale nemyslím si, že je úplně tak funkční. Kdyby se mi toto stalo, tak se směju až do večera :D Super příhoda!
Na šachy asi zbalí človek iba ďalšieho šachistu. Ale keď nie sú prehnané nároky, je dobrý aj šachista hrajúci v tretej lige.
To je fakt ze života :) Pobavilo mne to! Taky bych se smála, až by teda zalezl za roh...Kamarádka měla zase dobrou strategii jak balit chlapy! V hospodě si sedla k volnému stolu, rozložila šachy do startovní pozice a čekala, kdo si přisedne. A vyšlo ji to :) Už ani nevím jak dlouho jsou svoji...
V duši modro - znie trochu ako s modrou krvou.
Zase keď si vezmem alkoholika, nemôže mi nik vyčítať, že začal piť kvôli mne.
:):) :) Byl zcela bez obálky i bez obalu. Jen v duši měl trochu modro...
Annie - prečo by si žiarlila, za rohom bol už voľný. Tvár si z neho nepamätám, ale mal ten tvoj tiež modrú obálku? Inak si našinec ušetrí za stretnutia so sobášnymi podvodníkmi - keď je to s okienkom.
Jsi holt lepší... Ale já se nesmála zle... A on se smál nakonec taky. Já totiž nakonec vždycky každýho ukecám :) :) :)
Jen VELMI doufám, že to nebyl ten samej :) - mohla bych ještě zpětně žárlit :)
A dáva to protialkoholická tiež s blaustichom? To by našinca mohlo pekelne zblbnúť.
annie - bola son jedná, kto sa pritom nesmial. Počkala som si, až bol bezpečne a celý za rohom.
Jestli by spís chlapek nemel drzet v ruce papír z protialkoholní lécebny, ze ho prijímají. ;-)
Jo. Něco podobnýho Anna taky zažila. A nevěděla tak úplně, jestli se smát nebo plakat... No - smála se. A teď se směje taky. Tip a.
PeS: Vyměním marhulové za mirabelkové :) Archívnost - stejně jako nezničitelnost - zaručena.