Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNávod na použití kaktusů
Autor
Tékabé
NÁVOD NA POUŽITÍ KAKTUSŮ
Ani dva
ani tři
kaktusy
do pusy
nepatří
11 názorů
Morticie,
máš pravdu. Spousta druhů kaktusů má jedlé plody a z některých se dělají mošty a džusy, které jsou k dostání i v supermarketech. Kaktusy jsou ale velmi chytré a proto mají některé druhy třeba schopnost třísnit sladkou šťávou svá semena, aby je mravenci rozvlékaly po okolí. V horách, kde většina kaktusů roste, je málo opylovačů a proto různé druhy kvetou jen dopoledne, další jen odpoledne a opět jiné jen v noci, aby se na věchny opylovače: blanokřídlý hmyz, motýly, kolibříky a netopýry dostalo.
Morticia Adams
20. 03. 2021Náááhodou, takový plod opuncie nebo mamilarie, mmm...(o peyotlu je výše...) HiHi.
Abakusko,
konečně mluvím o něčem, čemu na rozdíl od poezie opravdu trochu rozumím. Tak mi dopřej tu euforii.
Návod na použití klokanů nemáš? Na netu píšou, že výborně skáčou a boxují
Jé něco o kaktusech! To jakožto kaktusář velmi oceňuji a už za básničku o kaktusech musím dát tip.
S obsahem dílka ovšem tak docela souhlasit nemohu. ...Představa o tom, že všechny kaktusy mají trny, je velmi naivní. Mnoho desítek druhů kaktusů žádné trny nemá. S tím, že kaktusy nepatří do pusy by učitě nesouhlasili Aztékové a celá řada mystiků vyznávajících šamanismus. Podle těchto vyznavačů kaktusů zcela určitě paří do pusy peyotl - lophophora williamsii, jež obsahuje druhý nejsilnější přírodní halucinogen. Po požití této rostliny lze hovořit s duchem Meskalitem, který pravdivě zodpoví každou otázku. Samozřejmě, že i my čeští kaktusáři tyto rostliny pěstujeme jako zajímavost, vzhledově ale nejsou nic moc, protože nemají trny. Také malé růžové květy jsou velmi skromné. Problém ale je, že u nás je tak slabý slunční svit, že mezkalinu je v rostlinách tak málo, že nemůže vyvolat žádný psychotropní efekt.
Já Lucie píšu...
19. 03. 2021V tom máš pravdu :)