Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZapálená křídla...
Autor
Radmila Marie
gu gů gu a chééch
ve větvích stromů nám to
znovu ožilo
26 názorů
Radmila Marie
31. 05. 2021Proč by se nehodilo, když kosovi se hodilo?
Tu roušku jsem si vymyslel, ale viděl jsem v kosím hnízdě rozpůlenou petlahev, ze která se u nás vyrábí větrník - plašidlo na krtky. Proč si něco takového kos přinesl do hnízda, mi není jasné. Do senrjú se ale plašítko na krtky v hnízdě moc nehodí. Anebo ano ?
Radmila Marie
20. 05. 2021Ju PavleK, je tak.
haf, mňau, bzzz, ššš, krá, krá... a dobrrrý den... (papoušek v kleci u souseda)...
kuku-vrků...kšá...pst....ne frnk...hů hů, čim, tijůů, cik cik.
Radmila Marie
16. 04. 2021Díky Vesuvanko, barva žluvy je ,,nebezpečná,, jako tygří či vosí..., díky za dodané informace vč. hlasového citoslovce... :-)
Pěkné a výstižné :-))), TIP. Zpěv ptáků se dá napodobovat slabikami. V dětství mě zaujal zpěv, tehdy pro mě záhadného ptáka, který by se dal přeložit přibližně jako "ejchu chů" (alespoň mně o tak znělo). Byl to sameček žluvy hajní, který je podobný kosovi, ale sírově žlutý s černými křídly a ocasem. Samičky mají nenápadné zbarvení. Žluva hajní hnízdí v teplejších oblastech v listnatých lesích, zejména v nížinách.
Radmila Marie
14. 04. 2021Děkuji snake_01, piluji se pod vedením nejlepších...
Tenhle text má zatím k haiku daleko, ale uznávám, že gu gů gu a chééch mě rozesmálo. Trochu mi to připomíná Trautenbergův sakrament věnovaný ranním ptákům :o).
Radmila Marie
31. 03. 2021Radovane, hi hi, to je neco...
respirátor -
vlaštovky si nemusí
stavět hnízdo
Radmila Marie
31. 03. 2021Musaši, my máme výhled na dětské hřiště a prašnou plochu. Vpravo od vchodu, jako jediný přeživší voják a stín, nás chrání rozložitý špendlík. V něm cukrují hrdličky...
Děkuji za vzpomínku a přídavek. Rozhodně tip.
Ve větvích to opravdu ožilo. Mám výhled do zahrady, nad monitorem občas pozoruji sluncem ozářený, zatím samozřejmě neolistěný, ořech. Špačci, kteří od rána shánějí něco do hnízda, tahají do dutiny peříčka a stébla suché trávy. Inspirovalo mě to k senrjú pro tebe:
Zatím holý strom -
Kos si nese do hnízda
zelenou roušku
Radmilo, já tam ty roztomilé supy přímo vidím...to není ptákovina. (smajlík)
Radmila Marie
27. 03. 2021Zde právě to gu gů gu..., ráno, odpolodne, k večeru...
Dnes ni, tak fují vítr, že domu ještě nepřiletěli.
Díky, Diono.
Radmila Marie
27. 03. 2021Radovane, děkuji za slova, která hřejí...
Radovan Jiří Voříšek
27. 03. 2021Bašóovi by se líbila
Radmila Marie
27. 03. 2021Prdel, řekněte prdel! Jiří Schmitzer...