Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJeden moudrý muž
Autor
Marcela.K.
Jeden moudrý muž mi kdysi dávno řekl :
"Když budou na světě jen dva lidi zdraví a všichni ostatní nemocní, neznamená to přece, že ti nemocní jsou zdraví a ti zdraví nemocní...."
29 názorů
Marcela.K.
05. 04. 2021Maturovala jsem na zdravotce už hrozně dávno. Asi jsem na nevyléčitelné choroby chyběla. Možná jsem zrovna byla nemocná. Nebo na zájezdu v NDR.
Marcela.K.
05. 04. 2021StvN, fakt jo? To jako, že je člověk pořád nemocnej a nemá naději, že se uzdraví? Nepomohla by mu změna pobytu? Třeba Norsko...?
Aru, přemýšlel jsem nad tím podobně jako ty. Diskuse by to mohla být dobrá. Škoda. Mimochodem kdybychom to konstatování nevnímali metaforicky, ale doslovně, pak by to byla tautologie.
StvN: díky za pochopení. vidíš to sám, přímo tady se nediskutuje, pouze konstatuje, tvrzení musí být správné. myslím si, že společnost je víceméně narušená. škoda, mohla z toho být pěkná diskuze.
Marcela.K.
05. 04. 2021Norsko, jak to je možný - tohleto...?
Marcela.K.
05. 04. 2021StvN, je mi líto, že jsi nemocný, ale třeba se ještě uzdravíš.
Marcela.K.
05. 04. 2021Aru, zdravý - jako mladý, prosím.
Aru, přesně tak. Jsou zdraví kuřáci, obézní lidé, násilníci, rasisti, lidé odmítající diskusi, ideologové atd. A kdo to určuje...
a co je tedy ten zdraví člověk? člověk žijící v souladu s přírodou? člověk fyzicky zdravý? člověk psychicky vyrovnaný? neznám nikoho kdo obsáhnul všechny tři zmíněné příklady dohromady, ty ano?
Marcela.K.
04. 04. 2021Není to úvaha, je to konstatování.
Takže to STvN netrefil a Ty jsi vedle. Jde o hlubší pravdu, ty kloužeš po povrchu.
StvN to trefil, kdo je zdravý člověk? a kde bydlí? :D
je zdravý ten kdo chodí jak vůl z práce do práce, láme přesčasy a doma jede nanovo, nebo je zdravý ten kdo se válí doma a nehne ani prstem
nebo je zdravý ten, kdo se vyhýbá lékářům, takže má čisté papíry :D
nebo je zdravý ten, kdo si myslí, že je zdráv :D
Vím o co jde. Bohužel na diagnóze to je celé postavené. Proto jsem prve zmínil, že mají tyto úvahy problém a přesto, že se na první pohled zdají jasné, není tomu tak. To je vše.
Marcela.K.
04. 04. 2021Ale tady jde přece o něco zcela jiného, než o určování diagnóz.
Pokud to chceš rozpitvávat, pak pitvej, ale já ti asistovat nebudu.
Bohužel se domnívám, že zdravý člověk je v podstatě "mýtus". Jak se pozná zdravý člověk a kdo to určí?
Marcela.K.
04. 04. 2021Tady nejde o škatukování, ale o jasně daný fakt, že zdravý není nemocný.
Nehledej za tím nic jiného.
Chápu, co tím chtěl říci, problém toho, když se člověk snaží postavit nějakému škatulkování spočívá v tom, že to obvykle nelze učinit aniž bychom se škatulkování sami vyhnuli. Kromě toho vždy je to otázka toho, kdo určí, že je někdo zdravý nebo nemocný. Že zrovna ti dva se budou cítit zdraví. Možná jo a možná ne.
Marcela.K.
04. 04. 2021Já s Tebou souhlasím, ale je mi divný, že to nevadí majiteli a lidem, kteří psát umí. I když je fakt, že zrno už v plevách hledáš moc těžko.
Marcela.K.
04. 04. 2021Třeba to smazala omylem :-)))
Marcela.K.
04. 04. 2021Hele, ale ještě u tebe nesmazali můj kurevsky dvojsmyslnej komentář ;-)))
Marcela.K.
04. 04. 2021Nechápu, ale já už to nechápu delší čas a dostala jsem různé odpovědi na svá proč. Od té doby, kdy Písmák onemocněl, ho navštěvuji opatrně, v době kdy mám dostatek sil se bránit a s respirátorem... jenže když budeme mít všichni zakrytou hubu, co naše děti a vnoučata? Všichni přece nemohou emigrovat :-(
Marcelo, smazali mé dílo! Chápeš to? A pak že to není server Gory. Již vzhůru děti Francie..
aleš-novák
04. 04. 2021jo. dnes jsme všichni "nemocní", nosíme masky, abychom někoho nenakazili...