Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDírou v boku
Autor
Radovan Jiří Voříšek
Dírou v boku
smrt si tepe
Život dostal
úder cepem
Křivá rána nesešitá
vítězně se šklebí
k zčernalému nebi
Třetího dne
náhle svítá
29 názorů
Tak, jak se to vyvinulo, jsem to určitě nemyslel. Přišlo mi to jako zbytečně zdvojený obraz.
Radovan Jiří Voříšek
06. 04. 2021ok
Souhlasím se Safiánem, že "život dostal úder cepem" je klišé, to bych zřejmě do básně nedával (pokud ovšem není účelem, aby to působilo komicky). Mně osobně tam ale nejvíc vadí shluk písmen ve "k zčernalému nebi". Velmi špatně se to vyslovuje (v běžné češtině by měla být použita předložka ke) a jako čtenáři mi to připomíná veršotepectví poloviny 19. století, případně minimálně ústupek zachování rytmu na úkor srozumitelnosti a čitelnosti.
Radovan Jiří Voříšek
06. 04. 2021Safe, schválnost ti to přijde z historického důvodu? Protože jde o díru kopím do Ježíšova boku a najednou, kde se vzal, tu se vzal cep, který život uzemňuje peckou do hlavy?
Jako obraz jistě. V souvislosti mi to přijde jako schválnost, jako lehkonohé odskočení. Ale jsi -li přesvědčený, proč ne.
Radovan Jiří Voříšek
06. 04. 2021mně zrovna toto přijde dobrý
Radovane, tady jsi příliš spěchal. Život dostal úder cepem je navíc zcela mimo mísu.
Radovan Jiří Voříšek
05. 04. 2021Abakus - úplně nevím, co chceš říct
Ja zase sľubujem, že na Vianoce si vezmem voľno. Mea culpa. Ale ospravedlňuje ma konská dávka očkovania na Veľký Piatok.
Radovan Jiří Voříšek
05. 04. 2021MilanH - dík Milane
Thea v tramvaji
05. 04. 2021Ach tak! No jasně! :) Vidíš co já si všecko nespojím dohromady a co naopak ano :)
Radovan Jiří Voříšek
05. 04. 2021Tej - díky
Radovan Jiří Voříšek
05. 04. 2021Thea v šalině (jen jsem tě pobrněnštil) díra v boku není míněna cepem, tu udělalo kopí římského vojáka, to život obecně dostal pořádnou pecku cepem po palici
Thea v tramvaji
05. 04. 2021Já jsem se taky zamyslela u toho cepu... jakože díra v boku způsobená cepem??? No prostě mne to zaujalo :) Ale ten velikonoční konec je moc pěkny!
Je to velice úderné, zapadá to do mého vkusu. Žádné slovo zkrátka není navíc
Teda ja si pod pojmom príjemne plynúce predstavujem niečo iné, než dieru v boku. Ani len po mizernom očkovaní nemám príjemný pocit!
Radovan Jiří Voříšek
05. 04. 2021jo, jo, úderný to je, klidně to tak může působit
Radovan Jiří Voříšek
05. 04. 2021dík za komentáře
Radovan Jiří Voříšek
05. 04. 2021cadmium - prostě nic jinýho mně nenapadlo
Evženie Brambůrková
05. 04. 2021Třeba se konečně i rozsvítí. Někomu.
Kéž by to bylo jen tři dny. Už víc jak rok pocitujeme následky úderu covidu.:-) T:
Radmila Marie
05. 04. 2021Jasné, svěží, výstižné. Naděje v závěru je nadějí...