Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTučňák císařský
Autor
fialka...
Říkanka je v miniknížce
Žirafa se dívá shora
23 názorů
snake_01 - děkuji, už mi je všechno jasné, k asonanci jsem našla přesnější vysvětlení. Nechám ji tedy zatím beze změn, to mne vždycky moc těší. :-)
Promiň, už to vidím:
v původní verzi skutečně asonance byla: křídel/živel
Ta nová verze se mi rozhodně líbí víc a asi už bych ji nechal tak, jak je.
(mj. ta přidaná předposlední sloka /Nejkrutější mrazy minou/ je velmi povedená)
snake_01 - Děkuji za odezvu, původní verzi jsem nemazala, jsou pod sebou. Asonance tam nevidím. Rytmický zlom bys tedy nakonec nechal nebo odstranil? Moc tomu nerozumím.
Nepamatuji si přesně původní verzi, ale tuším, že tam byly asonance a bylo to lehce ukoptěné... Tahle verze je určitě lepší, osobně bych se asi snažil odstranit i ten rytmický zlom ve druhém verši poslední sloky, ale to už není až takový problém. Četl jsem si to nahlas a musím uznat, že při recitaci mi ten zlom přišel zajímavý.
netWoor - děkuju, těší mne, že se ti líbí, na podnět snake_01 jsem změnila závěr, píšeš dobře vázaně, prosím, kterou verzi bys vybral? Nebo mám psát ještě další? :-)))
snake_01 - napsala jsem ve druhé verzi na závěr místo jedné dvě sloky... :-)
Kočkodan - Děkuji nejen za pěkné verše, ale i slova chvály :-))
Ellisee - moc děkuji, mám radost :-)
Cadmium - děkuji za tip :-)
Jako obvykle jde o hezké zvířecí dílko, které se zase určitě dostane k uším nebo očím dětí či vnoučat řady Písmáků.
Aptenodytes forsteri
nikdy nespí v posteli,
nehřeje ho teplá deka,
tím se liší od člověka.
Správně píšeš, to je jisté,
tučňáci jsou kolonisté,
před komouši, mnohem dřív,
věřit zkouší v kolektiv.
snake_01 - děkuji za komentář, máš pravdu, určitě se na poslední sloku zaměřím :-)
Bačkovský, per_zay - děkuji za tipy :-)
Je to velmi dobře napsané - jen poslední sloka trochu zadrhává. První verš poslední sloky je poměrně náročný na rytmizaci - a zatímco předchozí sloky jsou zcela jasné i významově, z poslední sloky se ta "lehkost" projevu trochu vytrácí. Na poslední sloce bych ještě zapracoval, ale jinak z mé strany jen pochvala.
Blacksabbath, Nami99, Vesuvanka, Já Lucie píšu..., MilanH, Čudla, Alegna - moc vám všem děkuji za milé komentáře, moc mne potěšily :-)
Diona - velmi děkuji za pěkné, vtipné verše :-)
Hamar, dievča z lesa, Tej - děkuji za tipy :-)
Já Lucie píšu...
11. 04. 2021Nádhera! Po celou dobu jsem si představovala, jak tučňáci tančí ve svém fraku...
Moc hezká báseň, která přiblíží dětem tyto obdivuhodné tučňáky, žijící v Antarktidě :-))), TIP
:-))
...děti Fialce neodolaly
na sebe si fraky vzaly
lepší než-li na vojáky
je si zahrát na tučňáky
Jupí....je tady další....parádní!!!!!!...v úterý mi přijedou vnučky...už odstranili okresní zátarasy...to bude radosti....děkuji...*/****************