Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seModlitba staré herky
Autor
Marcela.K.
v aréně
odkud není úniku
se vzpínám
obecenstvo nikde
lóže zejí prázdnotou
principál a krasojezdkyně mě zkouší osedlat
mrskají bičem
vypalují na kůži stigma
dvojhlasem trhají mé uši
nechci počítat
nechci aby mě očkovali
nechci se točit dokola na místě
nechci do smutné manéže
zbitá si lehám do zdupaných pilin
cirkus nebude!
díky
Pane
16 názorů
Morticia Adams
12. 06. 2021Silné. Pravdivé... Cirkus a jeho pozlátko, hnus. A myslím, že by se to dalo aplikovat i na lidské životy. *
Marcela.K.
27. 04. 2021Atkij, ano, to je pravda. Tak by se měly básně číst, proto mi vadí ta "rychlá úmrtnost " na Písmáku.
Proto nerada své texty "vysvětluji".
Dík za zastavení.
Marcelo, proč bych měla být zklamaná. Už když jsem komentář psala, předpokládala jsem, že se navzájem nepřekvapíme. Co se týká doby vzniku díla není až tak podstatné. To je kouzlo poezie. I starý shakespearovský sonet může být interpretačně přenositelný do dnešní doby, natož dílo staré několik let. Nepotřebuji chápat autora, k zaujmutí mi vystačí text.
A přeji hodně zdraví a radosti...
Marcela.K.
24. 04. 2021Díky, já si to myslela...ale asi tě zklamu, ten text je starý, ze šuplíku.
;-) mimochodem, včera mě oočkovali .
Ahoj Marcelo, ano, nenapsala jsem komentář. Poklus je u mě častý životní jev.
Tato báseň mě zaujala hlavně proto, že se naprosto vymyká od Tvých několika posledních textů, tematicky i poetickým rukopisem. Libí se mi Tvá životná sebereflexe versus celospolečenský názorový tlak, "masáž". Cítím tu tíseň a touhu se vymezit bez nutnosti obhajoby, pouze z pozice vlastního úsudku, práva. A jako motiv pro zpracování jsi bezvadně zvolila cirkus. Kdo je v něm aplaudující/anonymní/anulovaný divák, kdo je ve středu manéže, kdo lítá sem a tam na visuté hrazdě, jsou otázky, které si čtenář uzavře sám.
Marcela.K.
12. 04. 2021atkij, děkuji za V i když víc by mě zajímalo proč jsi ho udělila ;-)
Já si tu vzala, myslím, hodně... to jen, že v takových případech obecenstvo většinou bývá... mlčící obecenstvo.
Marcela.K.
12. 04. 2021Nerada vysvětluji, snažím se psát tak, abych byla "srozumitelná" a je mi vlastně docela jedno, co si čtenář z mého textu vezme. Pokud to teda v tomto případě nebude to, že má týrar starou herku ;-)
Realita se nám vůbec nemusí líbit, může být úplně proti tomu co považujeme za svoji přirozenost a měli bychom ji podle prologu milovat. Nehledám řešení, jen konstatuji.
Pěkná metafora.
Marcela.K.
11. 04. 2021Jaryne, mně to koresponduje :-) ale nevnucuji ti to.