Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sehlášení
Autor
aleš-novák
" Vážení zákazníci, z technických důvodů není momentálně možné na pokladnách platit kartami. Na odstranění problému pracujeme..."
Zpráva z reproduktorů v nejmenovaném supermarketu zapůsobila jako naprostý šok. Nejdřív se na pár vteřin obchodem rozhostilo úplné ticho, teprve po chvíli si lidé začali uvědomovat, jak zásadní informace se k nim zrovna dostala. Ticho se obratem ruky proměnilo na šum halasnější než předtím.
Někdo začal nahlas hartusit, jiní horečně nahlíželi do peněženek a těkali očima na náklad ve svém vozíku, jestli jim bude hotovost stačit. Mladší pár nechal svůj téměř plný vozík stát uprostřed uličky mezi regály a s kroucením hlavy odcházel k východu.
Možná takhle nějak by mohl začínat katastrofický film o konci světa v dvacátém prvním století...
10 názorů
Nemusí jít ani o katastrofický film o konci světa. Nedávno jsme něco podobného zažili v nejmenovaném marketu. Měli jsme plný vozík nákupu podle předem připraveného seznamu a zaznělo hlášení, že jde o poplach, abychom okamžitě opustili prostor nouzovými východy. Plný vozík i s pětikorunou jsme nechali na místě mezi regály a prchali ven. Hořela kuřata na grilu. Chvíli jsme lelkovali venku, pak jsme pětikorunu oželeli. Hlavně, že jsme zachránili život a šli nakoupit do jiného marketu. Těch pětikorun bylo mnoho.
Vonnegutova kniha "Galapágy", která o konci světa pojednává v nevídaném detailu, začíná tak, že lidé přestanou být ochotni za peníze cokoliv poskytnout - služby, zboží, práci, atd. Pak již jde vše ráz na ráz. Vonnegut v tomto díle razil inovativní konvenci - každou postavu, která měla ještě ten den umřít, označovil v textu hvězdičkou vedle jména. Bohužel se to v literatuře neujalo. Knihu nicméně doporučuji.
To se občas stává i v "nejlepších" prodejnách. Plné vozíky v uličkách pak nechávají všechny generace.
Ježíš, ještěže je to JEN film :D
To já ani nevěděl, že můžu syrečky zaplatit zelenou sedmou…
To je krása a ještě bych vypla počítače a telefony. To by byl maglajs!
už som platila benzín gastráčmi a vreckom pečených gaštanov - a bol to ak nie koniec sveta, tak koniec môjho tankovania na onej pumpe.
blacksabbath
03. 05. 2021postupovala bych stejně jako ten pár.......jj technika....možná se jednou bez ní ani neupr*****....*/*************