Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDivoženka
Autor
Květa Sněžnická
Divoženka
byla jsem dítě divoženky
nosila lopuch místo plenky
kuličky rosy navlékala jsem jak koálky
z mechů jsem pila jen čas zahálky
barvičky duhy vázala jsem na smyčky
jen jsem si hrála den to celičký
očima srny jsem s e dívala
při Luny svitu, své tužby zpívala
v závoje mlh já byla zahalena
a z dítěte se stala divá žena
o rady prosila u moudrré sovy
tance jsem tančila v trnitém křoví
v orchestru bouří já česala své vlasy
souznít si s vesmírem , mi bylo dáno-asi
do vínku matka Země mi dala empatii
rozsévat její sémě já budu, pokud žiji
Fakt je ten, že jsem byla trochu jiná než děti mého věku bývají.No řekněte, byla vaše chůva kůň? Moje ano.
Náš černý hucul Cikán, prostál hodiny nad mým kočárkem.Když jsem zaplakala, byl u kočárku první.Než maminka vyběhla na dřevěný ochoz , který byl okolo celé hájovny, již Cikán strkal svou velkou černou hlavu pod boudičku kočárku. Chytala jsem ho za nozdry a vousky a bylo po brekotu.
Když jsem s e batolila, tak u jeho nohou jsem se stavěla na ty své
Tohle je pro tebe, koníku mého dětsví---------------Hucul
koníku mého dětsví, hucule ty černý
stával jsi nad mým kočárkem, byl rytíř ten můj věrný
Tykánku, Tykánku-já říkava tobě, neznajíc říci -C-
byla jsem malé robě
ožíváš ve vzpomínkách, když do dětsví se vrátím
ať dělám, co dělám, vzpomínky nevyvrátím
nezbylo po tě nic, ani to kování
jen já mám po tobě, to koňské chování.....................
"Květuno, nenechávala to dítě s tím koněm.Vždyť ji zašlápne." Říkávala moje babička mé mamince. "Ale nezašlápne, on ji přímo zbožňuje a neublíží jí"-odvětila maminka. Naštěstí tahle babička u nás dlouho nepobývala.
Samota bez elektřiny .Na nákup s koněma bryčkou v létě a v zimě se saněmi do vesnice Maxičky. To nebylo jako sedět v kavárně s paní lékárníkovou a komtesou tou a onou.Prostě nic pro tuhle babičku.
Jednou na maminku , dlící na ochoze , někdo z lesa vystřelil. Maminka vzala kulovnici a do těch míst, kde výstřel vyšel, to také napálila.
Asi za půl hodiny přijeli pohraničníci na koních."Tady se střílelo?", ptali se maminky."Ano, někdo na mne támhle z toho mlází vystřelil , když jsme byla na ochoze. Vzala jsme manželovu kulovnici a vystřelila do těch míst. Jen se jděte podívat, aby tam někdo nezasmrádnul," odpověděla maminka.
Naštěstí tam nikdo zastřelený neležel. Pohaničníci to v okolí celé prošli a nic podezřelého neviděli. "Dávejte na sebe pozor a pozdavujte manžela". Zamávali mamince a zase odjeli.