Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSprávně Tajemný Blues
Autor
Kamamura
V šuplatech leccos se mi válí...
mince, redukce úesbé,
racčí křik přes Moráň letí v dáli,
na dveře tluče mi Estébé.
Otevřu dveře a jsem milý,
za což jsem poctěn pendrekem,
páni příslušníci se zastavili,
aby mi helfli s úklidem!
A tak z okna šuplíky letí,
fusekle, kabát a starý komp,
do hloučku hrajících si dětí,
lepší když do vás bací hrom.
To už se příslušníci loučí,
spletli si dvéře partají,
kat posvítí mi smolnou loučí,
což Rudé Právo zatají.
Dabába dába dava dam-dam,
(dibum didam... ta dam ... [es] dam)
Dovada douba dimbydamby,
Džjubadadubada doudadam!
13 názorů
blacksabbath
20. 05. 2021bože...ože....že.... ty jsi popleta:-)))):-)))):-))))
blacksabbath - už TO MÁM! Je to tahle píseň, v tomhle okamžiku:
https://youtu.be/Khm7JgBxYrI?t=90
Nebyl to Suchý, ale Tučný! ;-) A nebyl to jazz, ale country! ;-)
Jo, halt mi nemládne, mozkovna...
... a to bylo v roce 1989, kdy ještě fungovala Železná opona a se Západem se neobchodovalo. O rok později už jsem měl Commodore Amigu 500, šestnáctibitový počítač, jehož hlavní procesor Motorola 68000 měla dokonce 32 bitovou architekturu.
Já v tý době viděl počítač jen v televizi v TV seriálu Druhý dech z prostředí JZD. Družstevníci se kolem té novinky obsypali v kravíně, kde byl aby dávkoval krmení. Máma žádnej v kravíně neměla.
blacksabbath - mě se při tom honila hlavou melodie nějaké staré jakoby jazzově loudavé písně, snad od Suchého ze Semaforu (?!), zpívá se tam nějak "Snad jsem si vysnil... <něco> z mraků...", a víc fakt nevím, jen tu melodii a rytmus, jehož je poslední sloka věrným dadaistickým záznamem ;-)
Jinak když jsem se učil na perkuse, tak měl každý zvuk fonetické pojmenování - "duum" (bas, rána otevřenou rukou doprostřed), "ka" - (úder pravou rukou na hranu) - "tek" - úder levou rukou na hranu, normálně oficiální terminologie, nekecám.
No jasně, byl jsem jedno z těch šťastných děcek, které dostalo po strašném žadonění k vánocům ZX Spectrum, osmibitový počítač a šlágr celých osmdesátých let (Sir Sinclair ho začal tuším prodávat v roce 1982). Sice se to s dnešními počítači nedá srovnávat, byl na tom BASIC, a kdo byl frajer, programoval v Assembleru / strojovém kódu, ale to mi přiznám se moc nešlo. Maximum, co jsem dal dohromady, byla textová hra ve vývojovém prostředí Great Adventure Creator (GAC). Ale hlavně na Spektráč byla spousta božích her, které jsem pařil a smažil, až mi ze zanícených očí slzy tekly, a ségra žalovala: "Mamí, brácha si zas hraje na pípárně!" Jo, to byly časy...
Nostalgia_For_Infinity
20. 05. 2021...tebe v roce 1989 vyhnala máma ať nesedíš u "kompu"? :)
no jo, iví, ale mě byli v tý době 3, takže poslední sloka mi uniká.
to víš, v mým roce vybouch Černobyl, to po mě chceš moc, abych to pochopil :D
blacksabbath
20. 05. 2021a víš co???.....úúúúúplně nejlepší je poslední sloka......(to je pokus o fór)
ještě že to nebylo třeba v Jugoslávii při jejím rozpadu, to by tě mamka hnala od kompu do zákopů, občas je dobrý nebejt u všeho a raději sedět doma
Historicky to nesedí, ale hystericky hej. USB a ŠTB sa minuli - každé v inom tisícročí.
Damdadam.