Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNejvětší říční želva (tereka velká)
Autor
fialka...
Sotva mládě vyklube se
čeká v zaplaveném lese,
kam ho máma do bezpečí
zve a věnuje mu péči.
Želvička je velmi malá
v dlani by se uschovala.
Roste zvolna, v dospělosti
vzhledem k její velikosti
málokdo si troufne na ni,
obří krunýř želvu chrání,
domovem je mírná řeka.
Želva bývá dlouhověká.
27.9.2021 - kratší verze
Želvička se líhne malá
v dlani by se uschovala.
Roste zvolna, v dospělosti
vzhledem k její velikosti
málokdo si troufne na ni,
obří krunýř želvu chrání,
největší je, dlouhověká.
Domovem je mírná řeka.
24 názorů
Já Lucie píšu... jéje, tolik chvály :-))) děkuji za důvěru, informace čerpám ponejvíc z internetu, raději si ověřuj, zejména závěry :-)))
zaujal mne třeba poznatek o plameňácích - mají větší oko než mozek
Já Lucie píšu...
23. 05. 2021Krásné, Tvá tvorba se mi velice líbí, tak Ti udělám místo i u mě v oblíbených! Tvé básničky jsou jednak vtipné, ale i poučné a naučné :)
Tak zase brzy příště!
Alegna - díky, moc mne těší, že budeš taky číst :-)
annnie - moc děkuji za tip :-)
Kočkodan - Srandičky umíš líp než želvička, moc děkuji :-))
Čubičku zná tereka,
kraul se od ní nečeká,
v amazonském povodí
občas drncne do lodí
hlavičkou či zádíčky,
prostě dělá srandičky.
Janina6 - mám velkou radost, že se ti říkanky líbí, moc děkuji :-)
Vesuvanko moc děkuji za milá slova :-)
snake_01 - tvé komentáře pomáhají, klidně i kritizuj :-) MU jsem původně měla, takže vrátím. "Sourozenců i sto mívá před dravci se musí skrývat" tam nemusí být, mažu :-) Moc děkuji za podrobné vysvětlení :-)
blacksabbath
21. 05. 2021Paráda.....děkuji fialko....vnučky už se zase těší...:-))))))))...*/*************
Jsi autorkou, která se tvorbě pro děti dlouhodobě věnuje, a na tvých textech se to pozitivně odráží. Následující poznámky proto, neber jako kritiku, ale jen jako několik návrhů.
V posledním verši první sloky bych osobně použil raději MU než TAM. V druhé sloce je trochu problematický rytmus ve spojení i sto mívá. Rytmus zbytku básně nutí čtenáře k frázování Xx I Xx, ve skutečnosti je, jestli se nepletu ono i předrážka a rytmus je tento: xX I Xx, takže to pak působí trochu krkolomně.
Moc pěkné. Už si tě dávám do oblíbených :-) Přiznám se, že tvorbu pro děti jsem tady moc nesledovala, ale to, co píšeš ty, se mi zalíbilo.