Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBýk
Autor
Podrja
Neblahými zvyky obdařena jest příroda
Ve chvíli prvního vzniku a srdce tepu
Do nekonečna výkřiky a vzdechy života
Z ničeho, zatížen řádem byť poslepu
Do tmy neslyšně se snesl purpurový býk
Vinou mu jest krása a nejjasnější dech
Bez zaváhání nastavující šíji králi dýk
Pro okamžiky chvějící se neznaje spěch
Přes rohy ztělesnění tura slyšeti šepot
Šepot bílých úst určující ona pravidla
Zprvu tichý přerůstajíc v ničící štěkot
Trýznění krásy pravdou chtíc aby ranila
I drž svoji mocnou pózu strachu nemaje
Bylo, je a bude, býk vycházejíce vstříc
Dešťů polibek časy nás neostyšně omyje
Změnit nelze rohama snažíc se sebevíc
Býk jako kometa, dosednul a opět vzlétl
Neblahými zvyky obdařena jest příroda
3 názory
Zabývám groteskní archaičností v současné poezii a ty - jako bys mi sem spadl z nebe. Skvělé!
O býcích a koridě výborně psal starý Bukowski, ty ale taky nejsi špatný. Tip.
Ahoj Goro, děkuji Ti za zpětnou vazbu. Svoji tvorbu neberu zcela vážně, spíše je to prostředek jakési terapie a uvolnění. Zveřejnit něco byl impulsivní nápad, jinak píšu "do šuplíku". Chápu, na co naražíš, nicméně jednodušší vyjadřování nezvolím. Chci nechat svobodu výkladu každému zvlášť. Každý si pod býkem může představit něco jiného, dokonce možná někoho jiného. Zda-li je úroveň dostatečná pro individuální interpretace nechám na publiku. Děkuji a přeji hezký den.
Ahoj, tvůj dějový příběh o mýtickém zvířeti - býku - je napsaný se zaujetím. Naproti tomu hned první sloka působí nešikovně - ať svým smyslem /nevím, zda je příroda obdařena neblahými zvyky, věřím, že není.../, tak způsobem, jakým je napsána... zajímá mne, proč jsi /v dnešní době/ volil zastaralá slova / jest, a dál např. neostyšně, slyšeti/ a styl psaní - je hodně expresivní /dešťů polibek, mocnou pózu strachu.../ - těžko si pod nimi představit konkrétní sdělení - doporučila bych jednodušší vyjadřování - slova zaměřená na to, co bys skutečně rád popsal. Také rýmy mají svá pravidla /např.veršologie - internet/ - a učit se základům, nebo si o nich aspoň něco přečíst - pokud chceš psát vázaným veršem.
Používáš přechodníky, bylo by dobré zjistit si, zda jsou všechny správné... a opravila bych chybu v i/y -
krály dýk - králi
Na tip zatím u mě tvá báseň není, těším se na další tvorbu...