Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJest veškeré to všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré
Autor
Kamamura
Říkal mi kdys Spáčil u Jablonce:
"Hůl má dva ozbrojené konce!
Jeden sviští zleva,
druhý zas zprava,
měl jsi to snadné, doposavad!"
Po létech vidím (že kývá i Gora),
toť pro život příhodná metafora.
K stodole běžíš, ohlídat zrní,
žena ti ve stáji s kočím chrní.
Tak běžíš do stáje zjednat nápravu,
zatímco rychtář už chystá tvou popravu.
Všechno se v životě halt stihnout nedá,
proto se mi z postele tak těžko zvedá...
9 názorů
Zeanddrich E.
21. 09. 2021.. .
Alegna - nikomu nic necpu, pouze zvu na výstavy, koncerty a další kulturní zážitky (virtuální, v reálu už jsem na žádné kulturní akci nebyl pěkných pár let).
Abakus - to víš, nemůžeš ctít po krkavci, aby se soucitu s pštrosem běhal do smrti po dvou jako nějaký člověk, nebo co.
Nic se nedá dělat, přátelé, jsme to, co jsme - vy i já.
Psy štekajú. ťavy pomaly vstávajú, karavána ide ďalej. Sme nehodní pravého peržana...
nešlo ani tak o rytmus, jako o význam :)
je mi líto, že tolik znalostí a schopností, co nabízíš nevyužiju, ale v mé hlavě se už žádné z nových semínek neuchytí, nepřijímám, gruntuju a vyhazuju :)
Je třeba se prostě občas pocvičit v synkopaci a frázování, neb všechno není ta naše česká polka. Doporučuji ochutnat k rozšíření sensorického horizontu například tento andalúzský sedmidobý rytmus, případně něco tureckého akustického medu. Trávit se dá pak nerušeně na perském koberci v karavanseraji...
Za návštěvu a komentáře ovšem děkuji, nakonec stál jsem o hlubší kritiku.
"Hůl má dva ozbrojené konce! Jeden sviští zleva, druhý zas zprava, měl jsi to snadné, doposavad!" tady je pro mě navíc "ozbrojené"
Všechno se v životě halt stihnout nedá, proto se mi z postele tak těžko zvedá... - tady je "mi" pro mě navíc, ale za tyto dvě moudra máš u mě tip
báseň zcela objasňuje proč bylo zaměstnání kočího i rychtáře zrušeno, svět se tak hned stal lepším a krásnějším,... možná :D