Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRodinný erb
Autor
Abakus
Čo si dáme do erbu
Čo si dáme do erbu,
mám tam ešte rezervu.
Kačky, husy, kukučky,
labute pôjdu na značky.
Osol híka v pozadí,
kto mi ďalšie poradí?
30 názorů
Pri mojej smole vidím vyhodenie Temelína neplánovane a náhodou - to by bolo skôr na popravu, než na erb.
Nikdy som nehrala s tarotovými kartami - tak som si musela pozrieť, ako vyzerá veža. Nemá málo chladiacich veží?
Být monarchou bych opravdu nechtěl. Vždyť se stačí podívat, jak nyní dopadl náš monarcha Miloš Zeman. ...Ale to, že se může pouhý zeman dostat až na královský hrad, to se může stát jen v Česku. Jinde je třeba být minimálně vévodou, aby se člověk stal králem.
Kdybychom se vrátili ke klasické formě vlády, k monarchii a ty bys vykonala hrdinský čin- a sice vyhodila Temelín do povětří, třeba by ti panovník dal do erbu Temelín v povětří. Byl by to podobný obrázek jako na tarotové kartě Věž.
Do pokorného poddaného som mala ďaleko aj za socializu. Asi by som bola radšej monarcha, než monarchista. Pri mojej smole by sa v erbe mohlo zjaviť niečo, čo naozaj nemám rada - napríklad temelínske zátišie.
Já jsem monarchista, proto bych vždy, jakožto pokorný poddaný, čekal na rozhodnutí panovníka. Nejprve bych se ale snažil vykonat co nejvíce hrdinských činů. V českém království bych se dokonce teoreticky mohl jako úspěšný voják posouvat výš a výš a dostat se nakonec mezi vysokou šlechtu. Ve středověkém Japonsku to ale nešlo. Každý musel být tím, kým se narodil.
Ahoj Annie,
dať si medveďa s medvieďaťom v našich zemepisných šírkach znamená veľkú spotrebu hnedej na jeden erb. Ale aspoň by mal erb nádherne pazúry, ktoré sa nezaťahujú. Dík za zastavenie a prečítanie,
Nie som šľachtica a teda si o tom, čo mrsknem do erbu rozhodujem sama. Je to o niečo lepšie, ako čakať čo mi panovník milostivo alebo menej milostivo vyberie. Dík za zastavenie.
Ach, kdyby to tak šlo - dát si do erbu, to, co člověk chce... Šlechtici ale byli hlavně, ba téměř výhradně, vojáci a kdo byl povýšen do rytířského stavu, byl povýšen za nějaký válečný hrdinský čin. A o tom, co na erbu bude, nerozhodoval nikdy budoucí šlechtic sám.
Za básničku tip.
blacksabbath
06. 10. 2021bodejť...arci, že je to snesitelnější....když pomáhají určitě neštípají....ale stejně jsem je v v žádném erbu neobjevila....:-)))))
Benetka - radšej niekoho od Erb-ena Erby starnú a podliehajú plastickým zásahom.
Blacksabbath - u nás je to dobrú noc, všetky blšky na pomoc - to už nadobúda iné grády a je to s tými blchami o n iečo znesiteľnejšie..
Aru, blacksabbath - mě se stejně líbí, jací jste vy dva dobří kamarádi, když si někde začnete notovat, tak je radost se na to dívat, a to myslím úplně vážně.
S Aruem se už známe docela dobře, tak se třeba jednou s blacksabbath poznám natolik dobře, že jí také budu moci říkat "Iví", což by mi dost ulevilo, protože je to o hodně kratší a na napsání snažší oslovení, a zkratka BS, kterou jsem chtěl používat, už bohužel znamená něco jiného! ;-) Nabídl bych na oplátku, že mi můžeš říkat "Kama", jako mnozí, je to o celých 50 procent kratší! ;-)
čo takto pavúka, salamandru škvrnitú alebo vzducholoď nesenú kŕdľom netopierov?
blacksabbath
06. 10. 2021tak mě napadlo...proč se v té říkance na dobrou noc říká: "Dobrou noc, ať tě blechy štípou celou noc".....no proč????
ale iví, Baron von Blecha měl ve svém erbu blechu, která seděla na lučním koníkovi a založil vesnici Blešov, ale moc lidí tam nechce neznámo proč bydlet :D
Já bych zas dal do znaku
Ať je léto, nebo zima,
teče kanál od Maxima.
Uvnitř, venku přečistý je,
odplaví i fekálie!
blacksabbath
06. 10. 2021Aru.....blechy jsem mezi heraldickýma zvířatama nenašla....od Bé....jenom bažanta, berana, bobra a býka...:-)))
Holubici a taky jelena
jepici a havrana
netopýra, racka, rybu
sovu, supa, a ještě včelu
pštrosa, vránu ba i vola
nezapomeň na medvěda....................*/****************
vraž tam spoře oděnou
vnadnou děvu
taky pár jednorožců
ani pytel hvězd neuškodí
a pár kopců do pozadí
ještě zbývá trochu místa
dej tam hrad
a turistickou mapu
:D
Poradím ti s tvorbou erbu
a své snaze dodám vervu,
v znaku vaší famílije
šikly by se amfibie,
což mít třeba v dolní pulce
dva veselé vodní pulce?