Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDiskuze klubu: mikro
24. 06. 2001
0
0
2211
Autor
Javert
Ať už se jedná o prózu či poezii, mikro vždy více skrývá než odhaluje. Mikropovídka je sama básní, románem v kostce, na dřeň sedřeným, pointa předchází pochopení - musí se číst rychle a několikrát.
Mikrobáseň je hozeným nožem, jedna rána a je pryč, jenom krvácení nejde zastavit.
Mikro je možná styl, ale nebývá to minimalismus. Je to prostředek terče, který si každý musí zasadit do svého kontextu, je to iluze, kterou si musí každý sám okořenit.
zdravím a děkuji za přijetí i za důvěru ve mne vloženou s udělením administrace...
a k diskusi - není nad pěkný blbiny :o)
No, kdybyste byli hodní a slíbíli, že nebudete přidávat hlouposti, tak by se dalo uvažovat o povolení přidávání děl i členům klubu... :-)
A tak to nemmá být, dík že sem tady a tak, řekněte někdo něco mikrohezkýho a nemyslím tím :
Náhodou, pár děl jsem přidal a spoustu děl jsem nepřidal, protože nesplňovala, co by měla splňovat. Ale i tak jste rádi, že tu jste, že jo! :)
Ahoj Ryclý Šípy, vemte mě do klubůůůůů! :))
Ne, vážně to zní docela zajímavě...
Fakt sympaticky klub.... Len to nepokazte a nepridavajte k tomu "soft"
Mam minimalne jednu minipoviedku, a jedno "neviemco" (nerymuje sa to ale...)
Nezlobte se na mě, že se k přidávání nových děl dostanu až přístí týden...
aleš-novák
05. 11. 2002
Vítam zrod takéhoto klubu...
Minimalizmus je mi blízky a hneď by som vás odkázal napr. na Pepa, ktorý exceluje v tomto smere a ak máte čas aj na Klub slovenských Písmakov, kde máme celkom šikovnú zbierku básní-miniatúrok, ktoré tam Naso zaradil práve kvôli jeho záľube k mikro...
hm - minimalismus - jakýkoli kód se dá ořezat ještě o řádek... platí to i pro poezii?
In the Station of Metro - viz tato báseň, osobně bych zkrátil Eliotovu Pustou zemi ještě více než suchotinka Pound, covynato?
taky bych se pripojil...
patri sem i haiku? mam jich celou sbirku...
miniatury jsou esence
Můžu taky do klubu? Zítra se sem vrátím a nebídnu nějakou pidipovídku (jestli bude zájem).
Milí drazí, draze milí,
"When we speak of free software, we are referring to freedom, not price," říká se v GNU GPL. Stejně tak, mluvíme-li o mikro útvarech, nemluvíme o délce, ale o hutnosti myšlenky vyhledem k délce, mluvíme - lapidárně řečeno - o poměru cena/výkon.
To já jen, abychom si začali ujasňovat pojmy. :)))