Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLoutkářka
Autor
Alenakar
Jdeš k pevnosti a zapomeneš heslo,
jen stojíš ve tmě, neoslovíš stráž,
pak trmácíš se nocí křížem kráž
jak pouhé děcko, které aniž hleslo
mdle oddává se obavám a strachu
a přešlapuje venku za dveřmi.
- Jsem svéhlavá a krutá, nevěř mi.
Jsem přítelkyně? Hádej, starý brachu.
Jsem loutkářka a ty jsi moje loutka.
Je zábavné tě vodit na nitích.
Co zamlčí, co slůvka poví ti?
Jak psíčka vodí dáma svého floutka
po ulicích na krátkém vodítku
a všichni kolem vidí to a vědí.
Dál obojek tě kolem krku svědí?
O muži snívám a ne o dítku!
22 názorů
Iwano,
to mě opravdu baví, když se před očima mých čtenářek a čtenářů objevují a vybarvují nějaké obrazy. Pokud tahle básnička měla takový účinek, pak jsem ráda, že jsem ji zveřejnila. S jejím zveřejněním jsem totiž váhala. Měla jsem ji zařazenou v kategorii B a proto jsem ji dala jen do dílny.
Janino,
je to vastně sonetek, který se rozrostl v něco delšího. Původně to byl takový shakespearovský sonetek o černé paní.
Vyvolává to ve mně hodně asociací, třeba ... A doufám, že se nezaleknu až ho potkám, a jsem připravená, protože až mě bude míjet, věřím, že to v mžiku poznám.... To mě baví, když ve mně vaše verše vyvolávají reakce. Takže díky.
Pěkný... a není to jednoduchej text, která to uvěřitelně zazpívá, bude fakt dobrá.
F.M.R.C.,
jsem jako Shakespeare. Ráda píšu o "zlých" ženách, které nikdo nezkrotí.
Evženie,
je to jen taková béčková básnička. Napřed to měl být anglický sonet ve stylu W.S., ale přetransformovalo se to v tohle.
Vydařené.
Diano,
ta dáma ale moc fajn není. Je to něco jako "černá paní" ve Shakespearových sonetech.