Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVIBRACE ZLOBY
Autor
Ozzozorba
Když naštvete hodného člověka, lehce vám odpustí. Hodní lidé se dlouho nedovednou zlobit. Zato lidé zamindrákovaní a zlí vám tak snadno nedopustí. Čekají potichu v bažině svého utrpení a čekají do chvíle, až na ně šlápnete. Jsou žíznivý po pomstě a je jim jedno komu se budou mstít. Potřebuji vybít zlobu, kterou jsou napuštěni. Když nechtěně šlápnete nebo se jen dotknete takové osoby, okamžitě zasyčí a vyrazí po vás jako had; uhasit žízeň své zloby a zbavit se svého jedu.
Nebuďte hromosvodem takovýchto zakomplexovaných bytostí. Poznejte, že jednáte s psychicky narušenou osobou a nesnažte se diskutovat. Buďte rádi, že nejste jako oni a pomaloučku vycouvejte pryč. Jejich jed je účinný. Vibrace zloby vás může snadno rozvibrovat s budete se hádat. Protože nikdo z nás není svatý a máme taky své třinácté komnaty. Ještě v sobě máme kus masa, které se může nakazit jedem zloby. Dosud nejsme osvícení a snadno se urazíme.
Ještě v sobě nemáme čistou půdu, ze které rostou jen voňavé bylinky, ale i ty jedovaté. Nemám nic proti jedu, v malém množství je léčivý a organismus povzbuzuje. Ale nic by se nemělo přehánět. Člověk je jenom člověk. Není ani hřibem ani sluncem.
13 názorů
U zvířat dominují dva základní pudy: ŽRANÍ A ROZMNOŽOVÁNÍ a jsou v tom mnohem lepší než člověk. A ten ze svou hladkou kůží nemůže konkurovat krokodýlu nebo mravenci. Nemá ani na rychlost s jakou se rozmnožuje moucha nebo žížala. Ale má HUMOR a ten jej osvobozuje z evoluční kletby. Co se týče staveb tak ta zaručeně nejstabilnější je JESKYNĚ. Prověřeno od pravěku. :)
Pokud jsou šílení všichni, pak ten pojem ztrácí jakoukoliv vypovídací hodnotu, viz Popperův princip falsifikovatelnosti.
Nevím, co přesně znamená "být bláznivý", je to dost populární pojem, ptal jsem se i svého psychiatra, jestli jsem blázen, a on mi k mému překvapení sdělil, že psychiatrie údajně vůbec s pojmy "blázen" nebo "šílenství" nepracuje - existují pouze přesně popsané a klasifikované duševní poruchy, které se pak určitým způsobem léčí.
Osobně mi to připadá, že nálepka "blázen" je pouze nástroj lenochů a omezenců, kteří jsou zmateni z toho, že někdo přemýšlí jinak, než jsou zvyklí, že dělá věci, které je nikdy nenapadly, až umí věci, které oni nechápu. Je to modernizovaná nálepka staršího "kacíř" nebo "čaroděj", a žaloba průměrnosti vůči těm, co si hranice průměrnosti dovolují nerespektovat.
Já osobně se nestarám, jestli věci, které používám nebo kupuji, postavili "zlí" nebo "hodní" lidé - podle mě je to dělení dost na hlavu - zajímá mě, jestli jsou ty věci kvalitní, a tedy jestli oni ovládali svůj obor s dostatečnou kompetencí.
Radši budu bydlet v bytelném domě postaveném Freddie Krugerem, než v barabizně postavené svatým Františkem, která mi jednoho dne spadne na hlavu a zabije mě - to je nabíledni.
Psychologie různými studiemi celkem přesvědčivě demonstrovala, že "hodní" lidé jsou často hodní jen z vypočítavosti, protože "hodné" neboli konformní chování je odměňováno různými společenskými výhodami, zatímco "zlé" chování je trestána ostrakizací.
Proto také ty rozpory na každém kroku - všichni jsme "hodní", ale veřejné peníze se skoro vždy rozkradou, veřejné funkce jsou předmětem korupce, a jako druh máme problém žít tak, abychom si neroztřískali planetu, kterou obýváme.
Z toho plyne logický závěr - všichni jsem o dost méně "hodní" a inteligentní, než si namlouváme - ty, já, skoro všichni. Ono se to dokonce jmenuje "Dunning-Krugerův syndrom".
Osobně si myslím, že člověka ovládají dva základní pudy - pud sebezáchovy, která člověka nutí dělat činy, které jsou vnímány jako "zlé a sobecké", a pud zachování druhu, který člověka nutí dělat činy vnímané jako "hodné a altruistické". Tyto dva pudy jsou často v přímém rozporu, což se projevuje dost zajímavou dynamikou deformující lidskou psychiku do často svérázných podob.
Alenakar - každý podle svých schopností
Blacksabbath - výborně jen nedusit v sobě emoce
Abakus - :)
Kamamura - Rozhodně bych nebydlel v domě, který byl postaven zlými lidmi. Hodný není synonymem hloupý. Je inteligentní mít se skvěle a co je lepší když jsem nasr... nebo bláznivý ?
Z toho odvozuji, že pokud budu třeba chtít postavit dům, nebo něco většího naprogramovat, najmu si někoho zlého a zamindrákovaného, protože to jsou podle autora lidé vytrvalí, kteří nehází flintu do žita při první změně nálady, a dokáží dotáhnout věci do konce, zatímco hodní lidé večer nevědí, co vlastně ráno chtěli mít k večeři. Rozhodně bych z hodných lidí nestavěl armádu, kdyby se na mě chystal Němec nebo Rus.
Souhlasím, že člověk není hřibem, ba ani sluncem. To je velmi jasné, přímočaré, a zjevně pravdivé tvrzení. Na tom se dá ledacos postavit.
blacksabbath
02. 12. 2021já jsem člověk "hodný", ale vobčas - při srážce s blbcem - startuju jako Yamaha...na první našlápnutí
Nesouhlasím. Někdy je naopak třeba se zlou a zamindrákovanou osobou komunikovat, pokud tedy na to máme pajšl a jsme silní v kramflecích.
Já komunikuji se všemi kromě totalitních autoritářů, kteří všechno vědí a vnucují ostatním své hloupoučké názůrky z jakého piedestalu. ..Takovým stačí jen ozvěna jejich vlastních proslovů.
Tip za slovo do pranice.
vibrace zloby - synonymum dnešní doby :))
klid a harmonie, tvrdím to pořád, ale ne vždy se zadaří