Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFight the Power!
Autor
Kamamura
Řekl jsem státnímu
molochu:
"Co strčit sám sebe
do lochu?"
A co na to státní
moloch?
Odvětil v jedné ze svých
poloh:
"Tibeťan přežije, má-li jen
lam pár, ně-
kdo jako ty ať si stěžuje
v lampárně!"
Od té doby píšu
na arch
slova jistá,
že po světě běhá další
anarchista!
16 názorů
Zůstávám nadále v úžasu nad tímto dílem...hele...klidně ho nazvu i dílem vele...
...již třímám tip osudu a vrhám jej do zápočtu tvého,neb tento den zvítězilo pero nad mečem...aha...perem už se moc nepíše,tak to už je fakt moc.
No...prostě tip...
Květoň Zahájský
15. 12. 2021I u vidění toho všeho Pán s bolestí pravil: Kdybys, Písmáku, alespoň v tento den pochopil, co ti slouží ke spáse! Leč je to skryto před zraky tvými; a přijde den, kdy kámen na kameni v tobě nezůstane, protože jsi nerozpoznal den navštívení svého. Nepotřebujíť zdraví lékaře, ale nemocní.
Nu a jak tento velikán české literatury a dřevorytu pravil, já pouze činím.
Heslo "Chodím, tedy jsem" je nejen výborný název pro punkovou kapelu, ale i obstojný námět pro příběh o zázračném uzdravenci, který ihned po Ježíšově zázraku konvertoval na Descartesův racionalistický determinismus, díky kterému nově nabytou silou dedukce jasně demonstroval spornost existence hypotetického Všemocného Boha, a podkopal tak mechanismus Ježíšovy schopnosti konat zázraky natolik, že sám ihned znovu upadl na podlahu, neschopen po dokončení své brilatní filipiky učinit další krok.
Deus Vult!!!
... Paseka se příšerně zasmál, načež pravil:
"Tu hned sama uvidíte, kterak peklo mi slouží v nehodách mých, a že každá škoda moje ku prospěchu mému jenom směřuje! Já jsem sice, pravda, ten štoček v sazbě zapomněl a podruhé omylem vytisknul, leč tím se docela nic zlého nestalo. Právě naopak. Ten první otisk se nechá tak, jak je, a na tom druhém se přidělají akvarelem plameny šlehající z toho zámku. V některé z příštích kapitol nechám mu ten zámek vypáliti, tomu Portmonovi, od zednářů nebo od jezovítů; ještě nevím. Že tn hrabě stojí při tom požáru na stejném fleku jako na prvním obraze nic nevadí, to svědčí jen o jeho sebeovládání a klidu (vhodnou větou se to v kapitole podotkne a rozvede), a v Litomyšli budou z toho mít radost. V Brně jak by smet; víte, jak tam jsou po každém štočku jako čert po hříšné duši. Mordie sakra, ti zas budou klít, že se někde stránky nekryjí. Ten pravopis a chyby, himl, to je dorazí! Když si vzpomenu, že to oznámili v tom Blafofilu jako vědeckou práci, a teď dostanou takový žvást, pošel bych z toho smíchy!"
- Josef "Paseka" Váchal - "Krvavý Román"
Květoň Zahájský
15. 12. 2021Chápu tvoji důmyslně skrytou narážku - chodím, tedy jsem (ambulo ergo sum, řekl by klasik).
Proto jsem chodím, protože bez vás, kamarádi, bych si nikdy neužil tolik legrace.
Květoň Zahájský
15. 12. 2021No vida, s rýmem, s rytmem a s nápadem. Skvělé.
kdo má šňůru na státního molocha
v životě se pokochá
musí však být ticho, nikde čnít
a šňůra má být pupeční
pak si šeptem zařve sláva
moloch ten je dojná kráva
Třetí sloka je stěžejní. Obstála by i sama o sobě. Dokonce možná... :) :) :) Tip a.