Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČesko-Slovenský (Slovensko-Český) HoLuBnÍk
Autor
Kamamura
Křupaví, pečení holuby,
ti mi létají do huby.
Mudrovné, Šalamounovi holubi
tloukl bych nejraději přes hubi(y).
17 názorů
Ač měkké i ypsilon
u nás trochu jinam patří,
jsem si zcela jistý v tom –
zůstáváte naši bratři.
náročná sice je (a není moje, ale pořad, byť vytuněná), ale zas rozvíjí představivost a rozbíjí běžně zavedené představy o tom jak pracovat s jazykem a dává možnost samotnému čtenáři k experimentování s jazykem ;)
Aru - já jsem tentokřát nepsal relativistické dílo, chtěl jsem si jen vyskoušet slovenská pravidla silničního provozu. A když čtu tu tvojí báseň, ruku na srdce, není na interpreta přece jen trochu náročná?
Nami 99 - každá noha na jeden hrb, jako na trampolíně, každým skokem výš a výš, až nakonec člověk vyskočí až na minaret a začne kázat. Američané tomu říkají "upward mobility".
Ťava je velbloud.
To vím jistě.
Toho je potřeba se chytit a od toho se odrazit.
Kamamuro, navrhuji pro větší přehlednost, dát čtenařům širší výhled na text:
Křupaví/ý pečení/ý holuby/i,
ti/y mi/y létají/ý do huby/i.
Mudrovné, Šalamounovi/y holubi/y
tloukl bych nejraději přes hubi(y)-y/i
:D
uznávám je to trochu výhled na chaos, pak je možná dojvarianta s jenom "i", naslédně okořeněná identickým dvojčetem s pouze "y"
F.M.R.C. - proč nezkusit jinou hru, jiné karty, nebo jiné spoluhráče?
Tedy ledaže bys (jako já), našel v sobě schopnost měnit utrpení ve slast?! ;-)
Slovenčinu právě obdivuji, ona zní velmi libozvučně. A v básních...to je teprve nádherné. Vynikne.
Nejvíce mne zasáhla, když ke mně promluvila poprvé jedna žena, pocházející z Komárna, do níž jsem se zamiloval, ale osud rozdal jiné karty...
ani moja reakcia nebola myslená zle:)
Len konštatujem, že tí, čo chrlia oheň a síru , nedokázali napísať svoje postoje bezchybne, o obsahu nehovorím:) Hlavne, že sa bijú do pŕs, akí sú Slováci, pritom im je cudzia aj materinská reč:)
Toš... Dyš mi to vysloveně NERVE! oční nerf!! A! Ušní bubínky tak... Tak to mám v píči. (Necenzurováno - Áno?!) :D
8hanka - však já to (dneska) nemyslím nijak zle.
Jakýkoliv trvale udržitelný systém pravidel musí být konsensuální!
máme trošku iné pravidlá y/i, neovládajú ich často ani "roduverní" Slováci...