Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sezápisky z iného obdobia - úvod do problematiky
Autor
Aššurballit
24 názorů
Aššurballit
17. 03. 20221) dostali. pretoze su kvalitne
2) zaujimava logika. rusi bombarduju ukrajinu. nabehli tam s obrovskou armadou. vyhrazaju sa jadrovymi zbranami. moze za to zapad.
3) pisem o to pretoze som sa tak rozhodol. dovol mi volit si temy
4) navyse. napriklad pri vietname som este nebol na svete. preto som napriklad nepisal ani o tom ako rusko napadlo afganistan, polsko alebo finsko. btw: na ukrajine sa tiez bojuje od roku 2014
Dle mého soudu velmi dobře napsané, myslím, že rozumím. Není to provokace jak psal někdo výše v diskusi, je to konstatování faktů a popis skutečné situace. Poetické, lapidární. Ještě v textech nacházím něco jako jako resistenci nebo nadhled "prostě se bavíte o tom, že sestrin frajer by mohol robiť velitela děla, co bude so mnou nevie nikto" díky výborný text.
Karel Mácha
06. 03. 2022Hmmm... Zdenda... Zdeněk... Zdeněk Nejedlý? Taktéž revenant?
Aaron Wassertrum
06. 03. 2022Čím víc jich poslouchám, Majaksi, tím víc mi připadá, že my dva víme dohromady úplně všechno na světě.
Jak je to možné?
No - voni vědí všecko, všecičko, až na jedninou drobnost - a to, že jsou starý zamindrákovaný osel. No a to vím ale naštěstí zase já!
Typická reakce člověka, který nemá argumenty, a všechno co dokáže, je jenom přiblblé předpojaté blábolení a hledání, jak koho setřít. Nezklamals, Zdendo!
Víš co se mi líbilo, Zdendo? Jak jsi onehdá Kamamurovi někde vyčítal, že píše pod díla blitky, které nikoho nezajímají. Fakt mě pobavilo, že mu to píšeš zrovna ty.
Až zase budu chtít něco vědět, napíšu, neboj.
Můžeš mi, Majaksi, prosimtě říct, co je na těhlech textech sentimentálního?
Andy vymýšlí fůru fajnových projektů. Třebas Broskvový pokojíček, Příběh služebnice, Co baví ženu, zatímco muže uspokojuje, apod. Když se takové vyspělé a útěšné myšlenky přikryjí volbou Národního ptáka anebo v krajině širých duší a boků volbou Nejvíc sexy politika s obnaženou hrudí, připadne si mé zanedbatelné intelektové pásmo opravdu dost... rovnoprávně. Stařík nebo Okáma? Kdyby jen tihle tři, hm. Mezi mládeží se jenom hemží.
Ze slovenské politické scény sleduji jen Blondýnu. Co jí ladí, s kým se objala, kde brečí, kolik přibrala. To mi bohatě stačí, abych byla v obraze. Ještě teda ty bourané brutalistické skvosty a rezignované duchy prohánějících se mafiánů. Hele, není nám co závidět. Ty to určitě budeš znát, existuje termín, jímž se odborně pojmenovává příslušný jev. Nemůžu si vzpomenout. Lokální dojem, že jen v místě jsou takoví experti a že celý svět přece musí vidět tu šílenou ostudu. Ne, tak nevidí.
Můj pohled prosté ženy je poměrně přímočarý. Ty voe, minus čtyři a ty kokoti válčej. Kdyby radši odhrabali sníh.
Mám ráda koťátka. Vždycky si o nich u tebe ráda přečtu.
Aššurballit
05. 03. 2022majaks: vzdy som si predstavoval, ze pisem skor o kotatkach
Aššurballit
05. 03. 2022zbora: vsak s tym pracujem. preto som aj spomenul rok 1999. -- ze vlna solidarity odide je jasne. ako som spominal nackovia z nasho parlamentu tych cernochov realne riesia. -- problem mozne je pre teba ze na parodizaciu nejakeho diskurzu vyuzivam aj to ze nechavam postavy hovorit
Jsem ti vděčný za tento text, když vidím, jaké míry toerance ke zlu mají mnozí okolo. Závěr s E. Chmelárem je skvělý z mého pohledu vnímání a stejně skvělý z pohledu těch, kdo má zalepené oči strachem. A ty černochy jsi snad neměl ani zmiňovat, už tak mají někteří temno před očima. Včera mi volal jeden známý, prý jestli vím, že k nám z Ukrajiny utíkají černoši. Ale on už dříve nechápal, proč jsem nevolil M. Zemana. Tak jsem se nezlobil.
Máš pravdu, že je těžké orientovat se přesně ve Tvých textech, když se člověk neorientuje slušně v dění na Slovensku. Navíc u Tebe není nikdy jasné, co myslíš vážně a co je ironie (ono to jde totiž taknějak ruku v ruce).
Ale to přece vůbec nevadí. Mám na Tvých postřezích rád ty přesahy (ale teď po tom, co mi píšeš, by mě docela zajímalo, jestli si si jich vlastně vědomý), které prostě sedí obecně - v úvodu do problematiky je to ono typické hledání viníka!, hledáme viníka, jako kdyby na tom teď bůhvíjak záleželo. Pořád všude a za vším hledáme, kdo za to vlastně může.
V ohrozeniu zase hezky vystihuješ ten rozpor mezi počáteční vlnou solidarity, uvědomění a pozdějším popření. Stejně tak, jako to bylo s covidem, který lidi nejprve spojil a pak společnost naprosto rozdělil. Bude to stejné i s uprchlíky z Ukrajiny, za kterými nyní plně stojíme, ale do budoucna to bude ve společnosti když ne problém, tak určitě téma.
..tak zasa aj blaha vie pekne pobaviť.No nič,idem ešte kúpiť Russian standard 40,kým ho teda nepremenujú /..
zbora: nie som si isty o com presne hovoris. podla mna to vobec nekorektne nie je. skor moralisticke. - neviem ako sledujes slovensky diskurz ale na slovensku este v politike nasi nackovia z parlamentu realne riesia to ze na hraniciach su cernosi. smer stale hovori o tom ze za tieto sracky moze usa a vytahuje kosovo. chmelar ku kosovu prihadzuje irak a ako si americania madlia ruky + vyplakava ze zrusili najtvrdsie proruske weby a zo vsetkeho toho este kape dotknute ego jak svina. prejdi si jeho ofiko fb stranku. - aby vam v tejto situacii clovek pomaly zavidel babisa s okamurom.
Vyústění textů máš tradičně záměrně přepálené. Potřeba provokovat stojí nede vším. Proč ne? Ta otrlá nekorektnost se mi na Tobě vždycky líbila a vyhovovala mi. Ale nejsem si jistý, jestli tady plní svůj účel (notabene když jinak pracuješ s fakty poměrně senzitivně). Stejně jako si nejsem jistý, jestli tón, s jakým vystupuje Chmelár smerem k jiným autoritám má něco společného se snahou o kumunikaci. Mnohé máte asi společné... Mimochodem my máme Ándora. Znáš?
https://www.youtube.com/watch?v=GFSVeSMAbNY
Taky jsem si říkal, kdo si tady na Písmáku jako první zahraje na Orwella. Tak jako dokážu si představit, že budu komenty z války číst od Tebe. S tím ironickým a nadsazeným úsměškem. Asi jo, no, co už. Je to pořád lepší, než se pročítat na internetu proroctvíma šachových velmistrů. Dávám podporující výběr (úsmev).