Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSTŘEPY MEZI KROKUSY . . .
Autor
Báseň_roku
dvě větve
napříč přitlučené k sobě
zalykaj´ se jarem.
Krokům krokusů brání
z posledních nočních zpráv
11 názorů
(Ještě jen, v rámci sebereflexe: můj komentář jistě poněkud, ehm, nesrozumitelný; snad se autor přebere i těmito zanechanými střepy.)
Pročítám báseň ještě jednou, a ačkoli doufám citlivě vnímám, co se autor pokoušel sdělit závěrečnou slokou, a nepokládám ji obsahově za zbytečnou, právě naopak;
zkouším navrhnout její odejmutí,
minimálně v pokusném rámci. Možná by se lépe podařilo vybalancovat náročné kroky mezi střepy. A předcházející tři by lépe vynikly ve své celistvé necelosti. (Zkuste si, kterak to vidíte.)
Tu by si mohla pro změnu se slovy a myšlenkami pohrávat autorka blacksabbath. Včerejšek bude zase dneškem jako by temně odkazoval na pohrůžky typu krokusi, přiznej se a celou související šmodrchanici, což ode mě vzkaz zkusmo nakřivo postavený.
( = Domnívám se, že přítomnost sedmého a osmého verše v básni má svůj opodstatněný smysl. Tyto verše bych nevyřazovala. Ostatní verše mi samozřejmě smysl také dávají, jen nejsem docela spokojena se splavností celku.)
Obraz tvořený druhým, třetím a čtvrtým veršem se podařilo básni zprostředkovat mi nejlépe. Poselstvím mi potom text připomíná jiný ze soutěžních v aktuálně probíhajícím kole, a sice počátek jara staví kříže.
Zde by ale užít interpunkci možná přece jen prospělo. Neříkám se nijak zodpovědně, váhám.
Jsem z toho trochu rozpačitý a nesedí mi stejný rým, co se nezdál ani Radovanovi.
Báseň_roku
21. 03. 2022Emotivní obrázky... a tu jinak jinou hlínu si představuji docela aktuálně...
Zajíc Březňák
21. 03. 2022Další pozoruhodný kousek.
Potěšila mě snaha o netradiční vyjádření, aliterace (kroky krokusů...), místy se mi zdá hra se slovy možná až překombinovaná - třeba "jarní hlína jinak jiná" - ten rým tam prostě vyčnívá, jak moc je schválně :-)
Radovan Jiří Voříšek
20. 03. 2022vadí mi tam, nebo spíš nesedí - včerejšek zase bude dneškem