Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seave márnosť
Autor
dievča z lesa
húsky húsky
poďte ku mne
nejdeme
dám vám
závislosť
bojíme sa
prevychovám vás
alebo ...
utekajme!
poháre v kredenci cinknú o seba
mami
dnes ti chcem ukázať
ako prvýkrát poletím
kde mám krídielko?
môj malý chlapček
11 názorů
dievča z lesa
16. 04. 2022to je milé ... už sa mi jedna v hlave krúti*
dievča z lesa
16. 04. 2022nepreháňaj ... možno som už umrela***
dievča z lesa je nejlepší slovenská básnířka. Její představivost je nekonečná.
Bola som zamestnaná v jednej firme, kde som bola radovým zamestnancom. Tá firma mala 3 oddelenia a 3 ženy boli boli vedúcimi týchto oddelení. Bolo to najvyššie vedenie firmy na Slovensku.
Firma bola zahraničná, hlavné vedenie firmy bolo v Nemecku.
Celé roky som počúvala, ako sa tie tri vedúce poburujú a nadávali pred zamestnancami na "Nemcov", vždy nám ukázali, "aké sú tí Nemci svine". S poukazom na to, ako sa nás oni zastávali, ako za naše záujmy bojovali. O svinstvách Nemcov hovorili priam s nenávisťou.
Príklad: tento rok nedostaneme prémie, kto za to môže? - Nemci! Alebo: Pridajú nám práce, alebo bude viac nezmyselného vykazovania - môžu za to Nemci! Podobné veci boli na dennom poriadku.
Potom som sa stala vedúcou jedného z tých oddelení. A vtedy som zistila, že neboli to žiadni Nemci, ktorých sme všetci priam nenávideli, ale tie vedúce, ktoré si presadzovali svoje záujmy a kšefty. A ešte chceli ostať aj pekné pred podriadenými.
Tak odvtedy si myslím, že na veci je dobré nepozerať len z jednej (úzkej) strany. A tiež, že neumožniť vypočuť si obe strany, nedovoliť niektorej strane obhajovať sa, alebo ani prehovoriť (cenzúra) je veľmi podozrivá.
dievča z lesa
11. 04. 2022zvedavec ... môj pohľad je veľmi úzky
vnímam tých, čo trpia ... vážim si tých, čo nezištne pomáhajú a učím sa od nich
ostatnému nerozumiem
Vojna je svinstvo. Presne, naprostý súhlas. A dlhá vojna je ešte väčšia svinstvo.
Dobrý svet pomáha, aby bolo čo najviac či najmenej odtrhnutých krídel?
Rakúsky kancelár Nehmmer sa chystá stretnúť s Putinom a cieľom jeho návštevy je podpora mierového dialógu. Toto mne vyzerá ako skutočná pomoc Ukrajincom.
Ale.
Dobrý svet sa príliš netrápil pre vojnu, ktorú začali v Iraku Spojené štáty pre neexistujúce zbrane hromadného ničenia, ani pre inváziu a nedodával Iraku zbrane.
Dobrý svet viac-menej mlčaním prešiel napr. zistenie mučenia v Abu Graib, v Iraku, kde sa tie zbrane hromadného ničenia nenašli.
https://sk.wikiwagsdisposables.com/743490-abu-ghraib-torture-and-prisoner-YVGRXH
A tak podobne, ďalšie vojny, čo všetko prešiel dobrý svet mlčaním... a nepomáhal napadnutým, skôr pritakával.
myslím, že sú statoční, nevzdávajú sa a stojí ich to nesmierne veľa síl ... svet pomáha ... je to boj o život a o slobodu***
Smutné a bezvýchodné, ale přece není možné se zase jen tak vzdát a neporvat se s osudem.
desivé ... jediná nádej je ukončiť a znova začať
Evženie Brambůrková
09. 04. 2022Je to děsivé. Kde je trocha naděje?