Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVe výtahu -
Autor
Nami 99
Přistoupila ke mně slečna,
krásná, snad až vyjímečná.
"Já bych chtěla do trojky."
Byl jsem mile překvapený.
Řek jsem, že se zeptám ženy.
18 názorů
Nami,
mně fascinovali básníci, kteří tvoří "základ sovětské poezie", což byli paradoxně třeba šlechtici jako Alexandr Blok či Anna Achmatovová. Jestli skutečně souzněli s revolucí, to je otázka. Sergej Jesenin, další zakladatel sovětské poezie, ze sebe sice dělal prostého rolnického synka, ale ve skutečnosti to byl kulak. .... Všechno je daleko složitější, než se na první pohled zdá.
Alenakar -
Potom ještě Pohádka o velikém samovaru. Ne snad kvůli oslavě Lenina ale je dobře napsaná.
Taková čtivá.
Nami,
tu básničku jsem kdysi recitovala na soutěži. Byla velmi populární.
No vida, jak se ti sovětská poezie zaryla pod kůži!
Alenakar -
mám to podobně jako skřivánek,
v té básni to zoušel Ivánek.....
"Na poli v rose mladý Buďonec,
děvčátko bosé, líbal v heřmánku."
(Stěpan Petrovič Ščipačov - Sloky lásky.)
Nami,
červencoví skřivánci jsou opravdu bujná fantazie, protože skřivánek,
ten si musí vrznout
i kdyby měl zmrznout
často už v únoru.
Alenakar -
Tahle se mi moc líbí
Za vsí se modral les. Byl červenec,
obilí zlátlo ... a těch skřivánků!
V prvním patře od Jiřky
slyším, že chce do čtyřky
a pak v druhém od Bětky,
že by chtěla do pětky.
Smutně koukám zpovzdálí,
to mi žena neschválí.
Já zase miluju ruské básně a aspoň ve fantazii jezdím na saních tažených trojkou.
...Ty máš asi ale jiné fantazie. Tip.
Mám pivnicu, mám povalu, nemám ale výťah. Dole sú Alexandrovci, stačí si len vybrať.
Marcela.K.
23. 05. 2022:-)))
vystup!! :-)))))
Žena na to: Jistě, drahý,
jen co se Jan vrátí z Prahy...
Tak tenhle vtip znám z praxe. Stal se mi takový trapas, když jsem si ve společnosti chtěla povídat o významu čísla 3 ( z filozofické psychologické stránky )... Všichni se tak blbě pochechtávali a házeli na sebe významné pohledy, až mi došlo, jak tu trojku vlastně pochopili... (A já, nic netušící, na ostatních vyzvídala, kdo má rád trojku...) No nic, hezky jsi to zrýmoval. :0)