Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHlavy a slzy
Autor
Alenakar
Za kapkou kapka do kaluží kane
na vylidněném nočním náměstí...
Déšť oplakává stokrát oplakané,
ty mrtvé, na něž stále naštěstí
se vzpomíná a mají lehký spánek.
Do rána možná město pohltí
pláč temných nebes... Co s tím oceánem?
Déšť vyprávět by mnohé mohl ti
o vzbouřencích a krvi rozstříkané
po dlažbě rynku, hlavách uťatých
i o hrdých a nepoddajných pánech.
- Den zúčtování, kruté odplaty,
kat - hrdina té hrůzné podívané - -
leč v horkých hlavách věčný oheň plane.
10 názorů
Safiáne,
jsem si toho vědomá, že na krále popu nemám. Vím to. Pokusila jsem se jen vyjádřit podobné pocity klasickou formou - anglickým sonetem s jistou inovací, tj. konstantním rýmem A (A´), který "protéká" celou básní. Dle počtu tipů usuzuji, že to nebyla až tak úplně marná snaha.
Michael Jackson nebyl tak jednostranný autor, jak někteří tvrdí. Psal i velmi zvláštní a velmi silná dílka. Třebaže nebyla nejpopulárnější, také měla dost svých příznivců.
blacksabbath
24. 05. 2022*/**************
Motto je opravdu silné. Mám pocit, jako bych se dotkl drátu pod proudem. Vlastní báseň je pěkná. Ale přes centýřová slova přece jen účinku motta nedosáhne. Tip.
A Cizince v Moskvě znáš? Pusť si to. Trvá to sice skoro 6 minut, ale podle mne stojí za to si to poslechnout. Je to poněkud jiný Jackson...
Povedený text, zejména úvod
"Za kapkou kapka do kaluží kane
na vylidněném nočním náměstí...
Déšť oplakává stokrát oplakané,"
PS. Englishman in New York je výborná skladba.
Lady,
mně k tomu sonetu inspiroval Michale Jackson svým songem Stranger in Moscow. Váhala jsem, jestli to mám napsat do prologu, ale nakonec jsem to tam napsala... Udělala jsem si čas a znovu jsem se podívala na ten krásný černobílý klip...
Jednou bych strašně ráda nepsala něco, co se Jacksonovi daleko víc podobá.
Mně se jaksi až obsedantně líbí černobílé klipy o cizincích někde. Třeba taky Englishman in New York od Stinga.
Lady de Winter
23. 05. 2022Krásná báseň. :) Jako mladá holka jsem pár sezón prováděla turisty po Praze a ani povrchní odpolední bzukot nedokázal úplně přehlušit ten pocit, který se člověka zmocní, když se zadívá na ty kříže na dlažbě.