Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se...nič viac...
Autor
atkij
bojím sa básne
ktorá sa stane
a tej čo nestane?
ešte viac!
hodená kameňom na mesiac
...
...
...
rúti sa smerom do mojej dlane
19 názorů
Sice cizojazyčná, ale téměř totožná s češtinou...;) Což je vrchol mé slovenské tvorby bez patřičného dovzdělání. Ale zní líp...viac ..mesiac...je to takové houpavější ... až je do zpevu a človek robí ledačo:)
Áno, cvengot kosy peňazí pohárov atď..zvonivý zvuk v podstate, / no hej, 3slabičné-to už je fakt na nový motív a nový text...
cvengoce? úžasné slovíčko, jenomže na tři slabiky a nevím, co znamená...nějaký zvuk?
Áno, lebo to už je vlastne ten smer dolu "naznačený"...ten novší variant pre mňa os.lepší.../ ale máme aj cvengoce..napr./
jj...já ví,. co to znamená, česky řítí...to bylo jen pilování nejd§ležitějšího závěrečného(čtvrtého) verše, vzhledem k námitce ke slovu smerom...:)
rúti sa rúti do mojej dlane / rútiť zn.prudko padať, prudko sa pohybovať.../
Díky všem za shovívavost.
Pokusila jsem se o čtyřveršovou výzvu. A podotýkám, že se u mě jedná o "naprosto vrcholné" dílo v slovenském jazyce:)
yss, na báseň už nemám patřičnou slovní zásobu, rozmanitost..slova by měla přicházet...ne, je hledat:))
Tak zbývá už jen to haiku. Dá se hodit do překladače a nemusí se rýmovat:)Anebo poprosit některého ze zdejších rodilých mluvčích o libozvučný překlad:)
rúti sa rúti do mojej dlaně ?
blacksabbath
08. 06. 2022také natahaju dlaně....*/***************
Tak isto! Autorkina tvorba je zosobnená hravosť a autorka sa nemože na nič vyhovárať, lebo do polky leta prelúska slovenský slabikár a naviac je rovnako znalkyňou tlačiarenskej černe v jej haiku podobe a potajmo si za súmrakov šepoce verše aj tech najslávnejších slovenských básnikov. S kvapkou vydierania, to by bolo, aby nebolo. Nič viac asi nezvládnem podotknúť.
príjemná poloha, možno by som slovo smerom nahradila niečim iným, keďže to vysvetľuje už dlaň/ ten smer strmhlav atď/ ale to už je v podstate moja interpretácia a moje vnímanie textu.
Samozrejme, že na moje veľké prekvapenie tá slovenčina sedí tunajším autorkám ako uliata, každopádne v tejto polohe však text pýta ešte báseň... Fajn textík
tip za let až k ... až na Měsíc! :) do dlaně je mi málo. Skvělej pokus, teda za mě