Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTanec sv. Víta
Autor
supizmus
Jsou noci stvořené pro ticho
a noci stvořené pro pláč
Nikomu a nikam nepatřit
a přesto žasnout nad možnostmi života
Neklidná řeka
lehce chvějící se list
s každým nádechem nové a nové doteky bytí
19 názorů
Leno,
krokodýli žili už dávno před dinosaury a přežili je. Krokodýl mořský má řadu zcela speciálních schopností a vlastností. Je největší(až 8m), dožívá se z krokodýlů nejvyššího věku(až přes 80 let) a hlavně - vydrží pod vodou bez nádechu až 7 hodin, k čemuž není žádný mořský savec schopen se ani přiblížit.
Když si představím napadení takovým monstrem, jako je mořský krokodýl, tak mi to evokuje pravěk a dinosaury... Možná, že zemřít na čtyřhranku je přeci jen lepší... (za to o dost pomalejší...)!
Podobně nebezpečný jako čtyřhranky je i jedovatý rejnok trnucha. Mnozí potápěči po jeho útoku zemřou dřív než se dostanou zpět na loď.
Kolem Austrálie má ale na kontě nejvíce lidských obětí krokodýl mořský. Kvůli němu je řada pláží na Novém Zélandu a v Austrálii veřejnosti nepřístupná.
Viděla jsem jednou dokument o čtyřhrankách a ti dva potápěči, kteří je zkoumali, nedávali pozor, když se svlékali z neoprenů... Schytali žahance z utržených neviditelných nitek, co jim po natáčení čtyřhranek v moři ulpěly na neoprenu... Zbytek dokumentu byl o tom, jak ti dva v nemocnici bojují o život. Naštěstí byli při natáčení připraveni i na možnost požahání, tak je do nemocnice lidi z týmu dostali téměř okamžitě - a díky tomu oba přežili!
Není medúza jako medúza. Čtyřhranka Fleckerova patří mezi nejjedovatější mořské živočichy. Blízké setkání s ní je krajně nebezpečné a její dotek přináší vždy smrt. Pokud je mi známo, tak požahání touto medúzou přežilo jen velmi málo lidí. Jeden z nich, který se v komatu setkal s Kristem a "vrátil se zpět", objíždí celý svět jako křesťanský kazatel.
Aleno, dotek medúzy znám jen z moře na vlastní oči (viděla jsem čerstvé žahance), naštěstí ne na vlastní kůži. Ten film bude asi zajímavý, když je tak úspěšný, Když to půjde, kouknu na něj.
Leno,
"Dotek medúzy" je docela známý horrorový film s Richardem Burtonem o telekinezi. Ve své době to byl kasovní trhák.
Mě rozesmála "neklidná řeka a chvějící se list" v souvislosti s tou chorobou... A ještě k tomu doteky medúzy! :0)))
Leno,
"nové doteky bytí" mohou být žahavé jako doteky chapadel medúzy. Když bude těch žahavých doteků moc, začne člověk "tančit".
Aleno Kar, ty jsi velmi vtipná! :0))) Tento úhel mě pohledu mě tedy nenapadl, i když o té nemoci jsem už někdy slyšela... Brala jsem to tak, že včera (15.6.) bylo Víta.
Tanec Svatého Víta je neurologická choroba charakteristická nekontrolovanými trhavými pohyby. ...Z tohoto úhlu pohledu vyznívá poslední sloka velmi působivě. Tip.
Zeanddrich E.
16. 06. 2022.. .
Tak to prostě je. Krásné :-)