Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNadražní cesty
Autor
kadeřavá
nedospaná noc
padá k ránu
neživé oči bludiček
v černém rámu řas
nekonečné nohy
zas a znovu
odtikávají čas
kladívky podpatků
bufet
rádio Orion
stínům mixuje vzduch
proslazený trávou
šedivě prokvétá malba
posledním douškem cigaret
mezi zápachem z toalet
a pravá dáma
nepije před dvanáctou :-))))
8 názorů
Morticia Adams
30. 10. 2022Napsala bych: neživvé oči bludiček
v černém rámu řas
nekonečné nohy
znovu a zas
kladívky podpatků
odtikávají čas...a tu trávu tam taky cítím. *
a2a2a v bufetu na nádraží svěží trávu nenajdeš ani po ránu:-) psala jsem v noci na nádraží a marijánka tam voněla snad i ze zdí bufetu děkuji za ohodnoceni básničky
Ad klasifikace, co je v poetickém textu kýč nebo klišé: často se přihodí, že podobným pokusem o ni glosátor odradí autora od dobrého nápadu. Sečtělý jedinec poučeně ví, že šance na neotřelé poetické spojení, jaké doposud nikdo nepoužil, je minimální. I v případech, kde má tvůrce či čtenář upřímnou radost z objevu něčeho domněle originálního, obvykle dříve či později shledá ekvivalentní zpracování u některého z dalších tvůrců. Dtto rým u rýmovaných děl, rýmová schémata atd.
Popis ranní nálady, formálně zde vidím výrazný posun v tom, že se zde nachází mnohem méně balastu, téměř žádný.
Jako starší čtenář mi utíká metafora ...nekonečné nohy..., dále pak bych uvažoval o výrazu ...proslazený trávou.... nahazuje to asociaci s marihuanou, což by po ránu nemělo být až tolik rozšířené, spíš bych napsal ,,,osvěžený trávou.... a pak pozor na veršíky typu ...poslední doušek cigaret...., to je už velký kýč, pokud není spojen s nějakým nápaditým, překvapivým významem. Také lze namítnout, že jde o žánrový obrázek, pohlednici, ale bez jakéhokoliv vzkazu, přesahu, prostě náladovka.
Naopak pochválím grafické rozčlenění, nástup do třetí strofy, ten je parádní a také závěr, který zní sarkasticky, současně civilně, ačkoliv bych tady uvítal lepší obsahovou návaznost na předchozí sloku.