Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoře Vláškové
Autor
Kaj
V otvorech ementálského sýra
partyzánka je nazývala mýtinami
hráli lidé volejbal
vykopávali brambory
naslouchali hudbě
Partyzánka
živená z týlu zrady
mi ukazovala jak se prokousat
ven z mýtiny
abych se nezalknul
V lese tvořili stromy
lidé veřejně vykonávající
velkou potřebu
šťourající se v nose
souložící před zraky ostatních
Na další mýtině
mě osvěžilo poznání basketbalu
tavení železa
výtvarné umění
V dalším lese
ve stupňujících se vulgaritách
partyzánka trnula
abychom se neprokousali na okraj sýra
na konec světa
do smrti
2 názory
Díky.
Chyby jem si všiml a sám jsem ji opravil. Rovněž na vlastní uvážení jsem doplnil vyživovatele partyzánky. Archetyp partyzánky nemusí být ukrajinský, islámský nebo bolševický. Je to prostě někdo, kdo ve skrytosti bojuje v týlu svého nepřítele - přesně jak ve svém textu potřebuji.
Literární kritik
06. 10. 2022Pratizánka "mně", nikoliv "mě" (Kočkodan mě, nikoliv mně už koukám předběhl) - v daném kontextu je to významotvorné (ukazovala osobu vypravěče versus ukazovala osobě vypravěče nějaký fermentačně-laktačně-metaforický zázkrak, který zrovna obsadil básníkovu myslivnu). Z hlediska sémantického bych si dal pozor na prevalentně hypokritickou optiku, kterými místní publikum vnímá historii a mezinárodní dění (i.e. komunističtí partyzáni byli špatní, protože to byli "bolševici", islámským partizánům se říká "teroristé" a střílíme je jako vysokou zvěř z vrtulníků, a holohlavým, hajlujícím partyzánům z pluku Azov se říká "stateční Ukrajinci" a posíláme jim peníze a zbraně. Čtenář by mohl být zmaten a nevědět, zda má cítit nenávist nebo sympatie.)