Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senávrat na exkurzní lokalitu II
Autor
Luzz
kdysi mořské dno
dnes nepříliš výrazný profil -
vrstevní sled rozlomený v čase
analyzuješ vzorky organických hmot
obnažené povrchy
i fosilie
radiokarbonová metoda
dendrochronologie
kosmonuklidy
berylium
a tak podobně
- arzenál těchto zbraní ti pomáhá
prosvětlit tmu
je třeba být důsledný
smést ze stolu všechny pochybnosti
na základě ověřených metodických postupů
vyslovit jasný závěr:
21 názorů
Ještě jsem samozřejmě opomněla podotknout, že prosvětlit tmu vyslovením jasného závěru na bianco listu mi připadne tak nějak... decentně ironicky potměšilé, možná s příměsí dalších prvků. Tudíž to s jasností nebude snadné. A co počít včíl. Nu, tak si asi...zkalibrujeme bílou.
Vrstevní sled rozlomený v čase vybízí k srovnání s textem návrat na exkurzní lokalitu. Arzenál těchto zbraní zase může odkazovat na text ideální báseň, a proto závěrečnou slokou důsledně cílím svou koncentrovanou čtenářskou pozornost na text kompromis.
(Jeden nick je tuším ještě pořád nezaregistrovaný, a to Mistr mizernýho vkusu. Omlouvám se autorce, opravdu mě incident rozesmál. Seriózně přijdu jindy, jsem odzbrojena představou nicku Ten druhej na bedně.)
Je zvláštní, že člověka pořád něco žene prosvětlovat, jakoby o nic jiného v životě nešlo; paráda
štírko, díky za návštěvu - on i ten "prostý rozum" často působí... nedorozumění.
norsko, profesionální nebo profesní? jinak... nějakou úchylku má asi každej... že ano.
kamamuro, ty jsi fakt impotentní ubožák - musíš nahodit všechny svoje altery, abys zjistil, který nejsou zablokovaný, že? chudáčku malej.
no neboj, ono se ti určitě podaří ještě nějakej zapomenutej najít a zasrat to tady, případně založit nějakej novej, že jo. tak do toho.
Karel Mácha
09. 12. 2022Jak lev v kleci jatý o mříže bije,
v čase zamrzlá fosílie.
Kdo mrazu vrátí příslib jara,
horník snad, co do nitra fóbií fárá?
Nebudu se tvářit že jsem pochopila co bylo smyslem – lhala bych všem i sobě – Ale stačí mi prolog- zcela jasné a stopro souhlas – a poslední sloka – ...spousta závěrů takhle pečlivě udělaných způsobí spoustu pohrom a pak stejně padne( a – možná je někdy lepší prostý rozum a dát přednost tomu co člověk cítí) ?:
a ještě speciálně pro Rem - díky za koment a asociaci - v tomto textu je pro mě první rovinou neustálé posouvání i proměny vědeckého poznání... vyvracení různých teorií, tezí... to, co platilo, už neplatí - osvědčené metody mohou selhávat anebo dávat rozporuplné výsledky...
samozřejmě přenositelnost do emočního světa jasná (další rovina)... proměny vztahových intenzit... jeden den vše - a pak naráz děsivě rychlý ochladnutí a naprostá ztráta zájmu... je to něco jako když ti někdo v jeden okamžik věnuje celou báseň a o pár týdnů později o ní napíše, že je to sračka... a jo, můžeme analyzovat, řešit, vracet se... a možná se i nějaké pravdy doberem, poznáme ji... dřív to pro mě mělo hodně velkej význam - pojmenovat, pochopit, znát důvody, znát pravdu... ale teď už nějak nevím, jestli to je vždycky prospěšný.
a závěr toho všeho (resp. epilog)? - žádnej. prostě prázdno. ticho.
ještě jednou dík. jsi skvělá čtenářka.
Rem, law, Anas, Danny, jsem ráda, že vás dvojtečka pobavila... musím se přiznat že - 1) jsem to už někde musela vidět, takže jsem možná zkopírovala něčí vtípek nebo vykradla něčí nápad, 2) inspirací mi částečně byly některé seminární práce z geomorfologie, které jsem nedávno opravovala... studenti se s češtinou moc nekamarádí, nechávají stát o samotě vedlejší věty, používají nesmyslně interpunkci a tak dál...
koukám, že kamamura musel nahodit jeden ze svých nepoužívaných alterů, aby se tu vyblil.
no ve výsledku je to moje chyba; ach, ta nedůslednost! neměla jsem ho zablokovanýho. šup na seznam, tohle nemám zapotřebí. uklízím.
(případní zájemci o zvratky si rozkliknou smazané kritiky)
f.m.r.c., klidně to příště lhostejně přejdi. zrovna tvoje tipy a rádoby vtipný komentáře mě moc... nezajímají... ech... nelze je prostě brát vážně. sry.
No výborně, i kdybych to z jakéhosi nepochopitelného důvodu nepochopil, ačkoli se domnívám, že jsem to pochopil, i tak nemohu jen tak lhostejně přejít obrovskou kvalitu tvého ctěného psaní. Tedy tip a jakési potěšení z tak zajímavého díla. Hmm...