Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdo by chtěl na Vánoce rýmu?
Autor
Lenochod
Zapálíme čtyři svíce
ohřejeme zmrzlé ... tváře
rozsvítí se slavnostní ... světla
hejna vloček už se k nám ... valí
dřevo praská a kamna ... hřejí
v očekávání se děti ... perou
stůl plný dobrot, jen vybrat si ... z nich
oknem se dívat, jak padá ... hvězda
o zlatém prasátku zas se nám ... nesní
jablíčka dostala zvířátka ... divoká
rybu jsme vrátili zpátky do ... vody
salát a cukroví jsou pro nás ... hostinou
nakonec usneme s dárky pod ... duchnou.
20 názorů
Leno,
takže ti do nového roku přeju nejen hodně zdraví, ale i hodně sluníčka a těším se, že až zas začne pořádně svítit, potkáme se tady.
blacksabbath
25. 12. 2022„Pozdrav Pánbůh“....."Na zdraví":-))))))))
Moji milí příznivci, děkuji vám všem za návštěvu a za váš tip, moc jste mne potěšili, že i po té dlouhé době lenochdího spánku jste na mne nezanevřeli a svou náruč mi opět otevřeli :0) ! Díky a krásné svátky :0) !
Milá Janino6, všchni jste mne moc potěšili svým milým zavítáním, ale tvůj komentář je pro mne tou třešničkou na dortu a musím si ho vychutnávat stále dokola (dokud ho někdo nesmaže), neboť dokonale zachovává ducha celé mé slavné básně ;0))) ! Děkuju :0)
Uroň slzí ještě více Kočkodánku milý,
zastihl's mě tu jen na krátkou chvíli...
I lenochod v lese slzy roní jako hrachy
že neuzří častěji své oblíbené brachy...
:0) Díky moc :0)
Milá AlenkoKar, ty umíš člověka potěšit, nebo rozesmát, ale já ti to tentokrát nemohu oplatit, neboť přestože bych si s tebou moc ráda povídala a také tě tu moc ráda potkávám, okolnosti mi stále nedovolují zavítat na Písmáka častěji než vzácně. I když situce se alespoň pořízením nového tabletu trošku zlepšila. Mé připojení k síti je totiž závislé na přítomnosti slunečního svitu, neboť nemám jiný zdroj energie (tedy nepočítám- li jídlo) a počasí bylo v posledních 2 měsících štědré pouze a jenom na štědrý den (a jednou jsem to riskla v práci, kde to mám již od léta zakázáno, načež se mi doma rozbila postupně úplně všechna technika). Kdo má i normální elektrickou síť, tak si dvouměsíční nepřetržité mlhy možná ani nemusí všimnout, narozdíl od lenochoda, který pak vaří s čelovkou na čele a o internetu na jiné než nejnutnější věci si může nechat leda zdát. Moc ti děkuji a těším se, že sdelšími dny bude možnost se opět setkávat čím dál méně vzácná! :0)
Al Jal Úde, také tobě přeji krásné svátky a děkuji ti za milé zavítáni :0)
Milá Evženie, děkuji ti za doplnění - bohužel, jak jsem před chvílí zjistila, je to s tím pohoštěním zvířátek trošku jinak... Lidé jim nenosí jen jablíčka, ale i staré pečivo. A když pak po tmě venčím v lese psa a myslím si, že chytil zajímavou stopu, a že ho nechám užít si trochu toho čmuchání, rázem jsem svědkem nezřízené žravosti, která propukla u mého psa již pod vánočním stromečkem vlivem samých chutných dárečků, (kterými ho obdařila kromě Ježíška i celá má rodina, neboť jej všichni milují), a neopouští ho ani v lese. Ve výsledku na zvířátka nezbyde nic, protože můj pes ve žravém amoku nepohrdne ani těmi jablíčky...
Děkuji ti a přeji krásné svátky tobě i tvým slípkám ( ať už jsou zavřené nebo dál pobíhají na slunku a dešti přes všechny nápady těch, co to s námi myslí dobře...) :O)
Ahoj Norsko 1, pokud je pro tebe zklamáním konec básně, pak je jím nejspíše i celá báseň, neboť konec se od celé básně nijak zásadně neliší.... Je známo o mužích, že jsou závislí na pointách a třešničkách na dortu (narozdíl od žen, které si dortíček umí vychtnat od prvního ochutnání až po tu třešničku - a když třešnička chybí, nevadí, i tak to stálo za to) mužům jde vlastně jen o ty třešničky, a tím se vysvětluje tvé zklamání. Proto speciálně pro tebe škrtám poslední řádek a nahrazuji tímto:
...
a Norsko 1 + Lenochod skončí pod ... HEPČÍÍÍK! (no přeci s rýmou).
Hezká hříčka!
Utekl čas jako voda,
milé je potkat zas... tebe :-)
Lenochode,
vítej. Jsem ráda, že jsi zase tady a budu si mít s kým povídat a pan Erben je asi zase rád, že má zdatnou pokračovatelku v oboru vánoční poezie. Tip.
Divoká prasátka a zvěř jelení
jablíčky pohostíme
dárky pak rozbalíme
dřív než půjdeme spát.