Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePašije
Autor
Alenakar
Nejvyšší dívčí hlas v kostelním sboru
vzlétal jak skřivánek nad jarní lán.
Dost bylo úzkostí, půtek a sporů.
Mrak z nebe odplouval vichřicí hnán.
Hlásek jak paprsek na jarním nebi
nad svěžím osením barokních not:
zapomeň na bolest, krvavé hřeby,
najdi zas v temnotách zářící bod.
Kdo víru ztrácel už, znova ji našel,
loučil se s temnotou, s obavami.
Plaše zněl dívčí hlas, který se vznášel
pod klenbou, vlnil se nad hlavami.
Ne každé kyrie do srdce vryje
každá mše... Dav byl však na pochybách,
zda autor pašijí skutečně prý je
samotný Hospodin, nebo jen Bach.
12 názorů
Areone,
vždycky mě potěší, když nějaká má starší básnička po čase pro někoho oživne. Díky.
Danny,
díky. Tohle bylo míněno spíš jako písňový textík a v některých písňových textech vystupuje pan Bach skoro v roli Boha, s čímž já souhlasím.
Marku,
mám vždycky trochu obavu zvěřejňovat dílka s náboženským námětem a zajímá mě vždy, jak zareagují místní ateisté. Těší mě, že se ti básnička líbí a věřím, že se bude líbit i několika mým spřízněným konzervativním duším. Zároveň se ale ptám: nezvedne někomu adrenalín? Uvidíme.
Píšu už nějakou dobu stejným typem písma, možná je čas na změnu.
Opět ses brilantně popasovala se zvoleným tématem i formou k němu zvolenou. Má to vtip (například s Bachem), má to prožitek, má to náboj.
Jediné, zač bych se přimlouval - pro hůře vidící je to písmo poměrně malé...
blackie,
barokní hudba a zvláště Bach a Händel - to je můj šálek čaje. Pop osmnáctého století byl mnohem duchovnější než je ten dnešní.
Jsem ráda, že se líbilo.
blacksabbath
18. 01. 2023Krásné!!! https://www.baroknipodvecery.cz/…jpg
Kočkadane,
ne tak docela. Přiznám se, že mě inspiroval Alexandr Blok. Takže mu polovinu tipů pošlu do literárního ráje.
Diano,
díky. Občas vyměním jamb za daktyl, tak uvidíme, co se bude čtenářům líbit víc.