Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setluču zeď kůlny na dřeň cihly
Autor
atkij
tluču zeď kůlny na dřeň cihly
skleníku roky kryje záda
prošlý čas ruce neodstřihly
podzim měl plány čistit bořit
jaro zas sklít a
sít a
prosit
kyprou zem nechat rozhovořit
jazykem plodných reciprocit
kde každý klíček
roste
žádá
16 názorů
Pěkný večer všem milovníkům starých zahrad a jejich artefaktů. Díky, že jste zavítali do míst, kde se jaro teprve probouzí a hodina práce je jako jedno sotva viditelné semínko. Které se teprve časem ukáže v plné kráse.
Petře, díky za podrobné povnímání a podělení se ... považuji si.
Phil, přesně!!! Téměř stoletá kůlnička s chllívky stála na pozemku dřív než dům, aby v něm mohla kynout prasátka...) V suchém záchodu je nyní zahradní nářadí, v chlívku dřevník a z hnojníku kompostér;))) Ve velmi "rustikálním" stavu:)) Díky za slova.
blacksabbath
10. 04. 2023i já....souhlasím s Bačkovským....
Už jsem Ti daleký. Ale tuhle poetiku musím hmatem ocenit. Bravo, Jitko.
Karpatský knihomoľ
08. 04. 2023s potešením
Evženie Brambůrková
08. 04. 2023Jarní práce jsou takové nadějeplné.
No, hned první komentář to napsal za mne...Taky nám koukaj ven ostře pálené cihly a kryjou svým způsobem skleníkům záda, spolu s bývalou jímkou na močůvku a chlévem. :) Moc hezký text.
Jituš, zahrada je tvé velké téma, i dnes osobitě podané. Souhlas s Bačkovským.
ukrytá.v.máku
08. 04. 2023osobitá...vtiskla se*
Jitko, tak hlavně že netlučeš o zeď kůlny svou inteligentní hlavičkou. Mě u tvé tvorby samozřejmě něco podobného také ani nenapadne. (léty trochu otlučený smajlík)
Co k básni dodat? Výborná. Melodická. Další důkaz, že Písmák stojí za to číst.
Už start básně "... tluču zeď kůlny na dřeň cihly..."
nebo "... jaro zas sklít a sít a prosit kyprou zem nechat rozhovořit..."
jsou parádní.
Text mi přijde dokončený, zdá se mi i povedeně uzavřený. (" skleníku roky kryje záda........kde každý klíček roste žádá "). Vidím se na zahradě, doma, kde jsem vyrůstal. Gratulace.