Akosi nenachádzam nič čo by sa dalo vážne kritizovať...drobnosti sa nájdu vždy, ale myslím, že niekedy nemá význam o nich hovoriť..:))Veľmi pekné...
DV SWAN > ty brány zamčené na sedm západů (slunce) tam mají tak trochu znamenat sedm dní v týdnů, to jak se věci a náš pohled na ně může během týdne změnit, někdy můžeme získat, jindy se nám ta cesta "zamkne"
a ty hvězdy jsou tam "umělé" .. takové ty světla jeviště, jen hra, ztráta sama sebe pro úspěch v tom "velkém" světě kolem.. :)
Morbid_Pimple, DV_SWAN > dík ;-)
Já skutečně smekám. Dokonce řeknu, že ta určitá nepropilovanost je tady funkční. Ty hrany mě tak nějak bodají do očí jako rampouchy, sněhem oči zaváté a studené ranní slunce mě mrazí. Tolik slunce a přitom mě mrazí.
Už jen maličkosti: brány bych nezamykal na sedm západů a stovky hvězd jsou asi druhou stranou mince tempa vzniku, ale ten pocit za to stojí.
Líbí ... a velmi .... s tipem
Perfektnííííí*****
Miluju Massive Attack!!!
psychopat>>
hm ty cisla.. nevim kdes je vzal ale taky mi tak nejak nic nerikaji:)
litej;)
diky za kritiku....... des *
mně se zdá, že tohle je jedna z tvých nejlepších. snažím se tam vidět tu nedotaženost, o který píše bogart, ale nevidím ji tam - spíš vnímám ten pocit, kterej to ve mně vyvolalo, silnej, snovej pocit, jako kdybych se procházela v obrazech... hodně silně mi to evokuje hodně silný osobní zážitky... :-) *
bogart>>>
prestoze jsem nechtela vaznou kritiku, protoze si myslim ze tato basen ji neni hodna, dekuji. ted tedy k pripominkam...
pisete, ze jde z basne videt ma orientace v poesii, ale tady vas asi zklamu, veskere znalosti, ktere o poesii mam jsou pouze ze skoly, kde jich clovek skutecne mnoho neziska. mozna kdybych mela vetsi zakladnu i v teorii, vyvarovala bych se tech nedotazeni, o kterych mluvite. basne pisu vzdy hodne instinktivne a zvykla jsem si uz mit vzdy po ruce nejaky zapisnik a tuzku. spravne jste odhadl, ze je ta basen napsana pri dojmu z nejake hudby, sice ne primo, ale je to tak... ta slova te pisne me zacala napadat az pozdeji pri psani, na zacatku psani jsem vubec netusila, jak to dopadne a ze se v basni ta pisen objevi. zde tedy je vytka o pilovani opravnena. za pouzivanim podstatnych jmen si ale budu stat, nebot v kontextu cele sloky se mi zda jejich pouziti opravnene a spravne (podlozene).
poznamku i picassovi preskocim, o pilovani jsem jiz neco malo napsala vyse a navic mam radeji tvorbu miroa ;-)
nin>>>
ano, mozna je to jedna z mych nejlepsich (take si to myslim, i kdyz to bych asi nemela:-) ), doufam ale, ze budou jeste lepsi. mezi tebou a bogartem je asi rozdil v tom, jak primarne vnimate basen. ty ses zamerila spis na pocitovou stranku basne - stejne jako ja, kdyz jsem ji psala. bogart zase dokazal vnimat stavbu basne a prostredky v ni pouzivane, kterym jsem ja pri psani basne nedavala tak velkou prioritu. skutecne mi slo spise o vykresleni pocitu a vmestani obrazu, ktere jsem mela v hlave, do slov tak, aby to bylo srozumitelne. snad se to aspon trochu podarilo:-)
obema dekuji za kritiku....... des *
Moc se mi to nechce recenzovat, Vaše úroveň je dostatečná na TIP, budu snad příliš kritický:
Báseň je vyspělá - to ano. Samotné prostředky, které užíváte ukazují nsa Vaši orietnaci v tom co znamená poezie a dokonce i moderní poezie.
To co mě mrzí (nebojte - mě to mrzí mnohdy i u vlastních básní) jsou důvody, proč tuto báseň přeci jen nemůžu označit za hodnou tisku. A sice - načrtl jste dokonce významná témata, vím že je to psané při poslechu nebo při dojmu nějaké muziky a to omezuje možnost dokončit - dovést tato témata "do konce". Naznačení klasických témat: odcizení, skepse, spleen, mrzkost obecných lidských vztahů - to je fajn, máte to dokonce konktretiyováno a nezní to zle - tedy nabubřele, ani jako mudrování.
Ale to dotažení bych Vám doporučil provést. Mohl byste totiž z toho vytěžit velmi silnou báseň, nebojím se označit ji za vrchol tvorby tady na písmákovi.
Další připomínky: Podívejte na své metody: použití podstatných jmen pro vyvolání nálady nemáte podloženo v každém konkrétním obraze:
šlápoty ticha
a kouzelných bytostí
lucerny očí
apod. - tyto načrtnuté "krásné obraty" musí mít v současné poezii opodstatnění. Obvykle se má za to, že poskládané obrazy za sebe nejsou dostačujícím důvodem pro publikaci. Měly by vytvářet vnitřek básně, naplňovat ji z druhé roviny obsahem, aby vše zapadlo, jak má.
To je otázkou metody - když píšete "v tranzu", bývá těžké se smířit s tím, že Vám přece jen něco nevyšlo a ten Váš tranz, že Vás neopravňuje si o sobě myslet, že jste geniální.
Básníci mi obvykle na tuto výtk ureagují tím, že Picasso taky tvořil zběsile rychle a mělo to hlavu a patu. Jo. I když odhlédneme od přeceňování starého pána, tak zůstává to, že on skutečně piloval své techniky a nespoléhal na tranz i když ten jeho byl samozřejmě mnohem hlubší a plodnější (kvalitou).
Vytýkám tedy nedostatek pilování. :-) (Mříže pryč!)
Absence buď jazykové stránky v básni (zkuste si ji přečíst nahlas) nebo dotažené významové roviny je ovšem kritikou, které dávám vyšší prioritu.