Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePři pohledu do zrcadla je každý poněkud nesvůj
Autor
trojort
Vešel jsem do Tabáku, kde na stolku uprostřed bylo položeno asi čtvero berlí osob, co stáli ve frontě na tabák, časopisy a sázky.
„Tady je to jak v Piešťanech,“ řekl jsem.
Ucítil jsem pohledy.
Dívali se na mě takovým tím obličejem v obličeji.
Něco jako když přesadíte květinu, ale stejně něco z té kytky ještě přebejvá na místě kde byla původně.
„Jakého máte operátora?“ ptala se prodavačka při dobití telefonu starší paní.
„Mě operoval primář Křeček.“
„Ten je moc šikovnej,“ potvrdil hlas z fronty.
„Já myslela operátora vaší mobilní sítě.“
„Já chci ale jen dobít telefon.“
„Já potřebuju vědět od koho ten telefon máte.“
„Od vnučky. No kupovali ho samozřejmě rodiče, ale vnučka mi ho dala k Vánocům.“
Hrudka sněhu spadla ze střechy s plesknutím do kbelíku.
Zaznělo to jako žízeň.
Ulehl jsem do sedmi postelí.
Ráno mě probudilo sedm Sněhurek pro správnost genderového náhledu na svět.
A jeden trpaslík, co mě rád viděl.
Ani sedmička není vždy šťastné číslo.
Sedm Sněhurek šlo do práce a tak jsme si mohli popovídat.
Prostřel jsem pro tři krále.
Na nebe zavěsil zářící hvězdu a čekal.
Po celou dobu čekání jsem kreslil inkoustovou tužku ovečky.
Někdo do mne šťouchl francouzskou holí.
„Ano? Jo. Tabák chci. A dutinky.“
PS.
Asi není možné se odsud prostřílet.
Tak co se aspoň pomazlit?
12 názorů
gabi,
už si budu dávat pozor. Vím, jak vypadala ta krabička, takže polské už "never more", jak říkával nebožtík Poe.
To sú tie poľské, Um. Na Slovensku to už vieme dávnejšie, že poľské nekupovať!
Tabák je skvělý. Dialogy jako ze Švejka.
Já už dlouhé roky nekouřím, ale tuhle jsem si v Tabáku koupila zápalky. Vypadaly normálně, ale měly jednu nevýhodu. Nedalo se jimi nic zapálit. Měly tak malé hlavičky, že při škrtnutí buď vůbec nevzlanuly, nebo vzplanuly tak na desetinu vteřiny a hled zhasly. Uvažovala jsem jestli je to nějaký nový druh boje proti kuřákům.
Snad tak jednou nedopadnu. A pomazlit by to chtělo :-)
gabi tá istá
před 8 měsíciáno, som za promazlit
Mě operoval primář Křeček. Se picnu! :D
Moje matka zásadně vždy říkala že je u OU TÝ. :)
jo...pomazlit :)
pripomenulo
ako sa mama rozčuľovala, neverila nikomu, kto chodil s barlou, že ju potrebuje...zabudla ju v obchode!no chápeš, Gabika??? :)