Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sex, Molynium, Rock'n'roll

19. 05. 2024
1
2
51
Autor
Lektor

Čas plynie, striedajú sa generácie, mení sa móda a trendy. Mení sa hudba, drogy, spôsob zábavy, závislosti. Mení sa podiel mäsa v saláme, chuť cigariet a tiež vnímanie umenia. 
 Dokonca aj silné výrazy, ako Sex, drogy, rock'n'roll, ktoré kedysi hýbali masami, začali rokmi upadať. Vývoj nezastavíš. Známa fráza, ktorá má reálne základy či sa nám to páči, alebo nie.
Pod náporom všetkých vplyvov sa meníme a prispôsobujeme aj my a možno si to ani neuvedomujeme. 
Ešte pred rokom ste sedeli v aute v kolóne uprostred mesta a dnes ju obchádzate na zdieľanej elektro kolobežke. Ešte pred časom by ste si vo voľnom čase išli zabehať a dnes sedíte pol dňa s telefónom v ruke, sledujete plytké videá, ktoré vznikli len za cieľom zbierať interakcie a popri tom si poťahujete z elektronickej cigarety. 
Pred nejakým časom ste mohli uzatvárať nebezpečný obchod s návykovou nelegálnou látkou a dnes sedíte v kancelárii pred monitorom a riešite projekt pre firmu, ktorý by jej mohol ušetriť čas a peniaze. 
V posledne menovanej možnosti by sa vedel nájsť aj Džony. Hnedovlasý muž s krátkym zostrihom, ktorý čerstvo dosiahol Kristove roky. Životnú etapu, ktorou si prechádzal predtým, ako dostal miesto v priestrannej kancelárii na poschodí modernej presklenej budovy, držal v tajnosti a nespomenul ju ani v životopise. Sú veci, ktoré si do cvčka jednoducho nedáte. Keby len to. Nespomeniete  ich ani len pred svojimi blízkymi. 
V bielej vyžehlenej košeli, monotónne ťukal do klávesnice, pričom občas pozrel hnedo zelenými očami ponad monitor na svojho kolegu. 
Martin, poväčšine utiahnutý typ s odstavajúcimi kútmi na hlave, ktorý si dlhodobo prechádzal vyhoreným obdobím, zrazu pookrial. Sedel oproti Džonymu a bolo zaujímavé sledovať, koľká kreativita z neho dokázala poslednú dobu prameniť.
Džony jemným ťuknutím na displej mobilu zastavil prehrávač, ktorý mu cez slúchadlo dávkoval do ucha upokojujúce tóny skladby Do i wanna know? od Arctic monkeys.

S náznakom úsmevu si premeral kolegu ako neustále zapisuje nové poznámky do notesa, pričom si popod nos mrmle melódiu najnovšej rádiovej hitovky. "Žena, bude v tom žena." Vyhodnotil situáciu so spokojným výrazom, pustil pozastavenú pesničku, ktorá mu vedela mozgové vlny naladiť na správnu hladinu a opäť upriamil pozornosť na rozrobenú prácu.


2 názory

Lektor
před 7 dny
Dát tip

Ďakujem za zahlasovanie, dúfam jiskra vydrží zažehnutá čo najdlhšie:)


Květoň Zahájský
před 2 týdny
Dát tip Lektor

Vypadá to nadějně. Jiskra byla zažehnuta. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru