Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poryvy

31. 05. 2024
1
9
171
Autor
hototo

 

 

ještě se chvějí - 

prásknutí dveří chaty 

v poryvu větru 

 

 


9 názorů

hototo
před 5 měsíci
Dát tip 8hanka

@8hanka: Mě ještě kromě samotného vyděšení taky zatrnulo, jestli vydržely dveře, závěsy a tak, protože ten poryv s nimi prásknul ven o stěnu, až se zatřáslo všechno. Když se rozfouká, tak zahradou fičí přes louky od západu opravdu hodně, stromy u nás jsou ještě malé a nad námi žádný větrolam...


8hanka
před 5 měsíci
Dát tip hototo

keď som na záhrade sama, podobné rany dverí ma desia:)

Ale inak to tam mám veľmi rada, vedia prísť tri susedovie mačky, dostanú niečo pod zub,  od druhých susedov prebehne záhradou Charlie, trojročný "zmesový" psík s očkami huskyho, labkami bernského salašníckeho, telom tak trochu vlčiakovským a veeeľkým hravým srdiečkom...


hototo
před 5 měsíci
Dát tip

Umbratico, skvělé na oba způsoby čtení. Díky!


Umbratica
před 5 měsíci
Dát tip hototo

Prásknutí dveří -

Zas se zamkla v pokoji

Ticho po bouři

 

 


hototo
před 5 měsíci
Dát tip

Uzrálo to, zkusil jsem další zjednodušení - možná se tím otevřel další prostor k pátrání. Uvidíme.


Umbratica
před 6 měsíci
Dát tip hototo

 

Vítr mi z ruky

vyrval papír s básničkou -

Alespoň někdo

 

 


hototo
před 6 měsíci
Dát tip

Můro, děkuji za přínosnou kritiku. Zkusil jsem to trochu upravit - první varianta se zjednoušením a upřesnění kontextu:

 

Vítr mi z ruky

vytrhnul dveře chaty -

strašlivá rána.

 

Druhá varianta, blíž původnímu prožitku:

 

Vítr mi z ruky

vyrval dveře chaty - prásk!

Srdce až v krku.

 


Můra73
před 6 měsíci
Dát tip hototo

pokud Ti vítr vytrhne dveře z ruky, už z toho vyplyne samo o sobě, že byl prudký. Tyto dvě nadbytečné slabiky má autor vyšetřit pro rozšíření vyznění textu. poslefní verš text úplně dopověděl. Nezůstal tak žádný prostor pro pátrání čtenáře po místech, které by mohl objevovat a prožít si tak krátký zášleh pochopení... poznání...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru