Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePole žlutá
Autor
Alois
krajina bez lidí jen pole žlutá
a v dálce lesy podpírají oblohu
na straně polední krajina moře
aquamarín a vlnky ve vánku
zelené smaragdy kočičí oči
číhají nocí neklidnou temnou nocí
skrýt se utéci zmizet nebýt
černá opona a kořist ubohá kořist
temnou nocí zelené smaragdy svítí
hvězdy zkázy smrti zmaru konce
ubohá kořist už ví že neunikne
zelené smaragdy kruté smaragdy
polednem se táhne cesta
a nikdo po ní nejde
aquamarín a pole žlutá
krajina bez lidí a to mám rád
12 názorů
Pěkné :-))), Tip. Pole, obzvláště, když se obilí vlní, mně také připomíná moře, lišící se jen barvou.
Benetka
Pole připomíná mořskou hladinu. Chtěl jsem, aby obě prostřední sloky byly odlišné od první a poslední. Myslel jsem spíše na hudbu.
Začátek mě zaujal. Nekonečné lány oseté řepkou. Ale pak se do toho zamíchalo moře a to už je o něčem jiném... Tomu zbytku moc nerozumím.
Ale skvěle popsaný nebo vyobrazený oheň může svítit a hřát víc než ten skutečný. Oheň je totiž magicko - mystický princip, se kterým pracuje třeba astrologie, jak ta evropská, tak ta čínská.
Umbratica
S rozdílem mezi zážitkem a zkušeností souhlasím, Namalovaný oheň ani nehřeje, ani nesvítí.
Aloisi,
zážitek a zkušenost jsou dvě zcela rozdílné věci. Zážitek je pouze záležitost emocí a většina lidí usiluje o to, aby měli jen příjemné zážitky. Ze zkušenosti se naopak můžeme poučit a třeba se příště ve stejné situaci chovat lépe. Umění, hlavně beletrie a film, nám často nahrazují reálné zážitky a zkušenosti, takže nás nemusí formovat jen život, ale občas i kniha nebo televizní inscenace. Kdysi nás mohla morálně formovat dokonce i poezie, ale to už bylo hodně dávno.
Umbratica
Zážitek vyžaduje zkušenost, zkušenost vyžaduje čas a čas ... moderní člověk je člověk, který nemá čas. Prostě člověk musí mít hodně nakoukáno, čím víc, tím líp.
Aloisi,
na obrazech většina lidí vidí jen to, co jsou schopni vidět a pochopit... Lze ale spolehlivě říct, co na obrazech "skutečně je"? Obávám se, že starým obrazům už jsme dávno přestali rozumět, ale přecejen je chápeme lépe než ty nové, zvláště ty abstraktní. Staré obrazy ještě vyjadřovaly myšlenky (ó - jak staromódní!), moderní obrazy většinou vyjadřují jen pocity, které moderní umění staví nad myšlenky. Celá staletí jsme se učili své pocity ovládat, dnes se učíme jim podléhat a podle toho taky společnost vypadá.
Umbratica
Děkuji. Ano, je to barevné... s malířstvím je u mě potíž, na obrazech vidím, co chci vidět já, a ne, co na nich skutečně je. Ale Munch se mi líbí.
Takové, řekněme, "expresionistické"... Těch barev! Skoro jako by to namaloval Edvard Munch. Tip.