Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pole žlutá

29. 06. 2024
1
8
76
Autor
Alois

krajina bez lidí jen pole žlutá

a v dálce lesy podpírají oblohu

na straně polední krajina moře

aquamarín a vlnky ve vánku

 

zelené smaragdy kočičí oči

číhají nocí neklidnou temnou nocí

skrýt se utéci zmizet nebýt

černá opona a kořist ubohá kořist

 

temnou nocí zelené smaragdy svítí

hvězdy zkázy smrti  zmaru konce

ubohá kořist už ví že neunikne

zelené smaragdy kruté smaragdy

 

polednem se táhne cesta

a nikdo po ní nejde

aquamarín a  pole žlutá

krajina bez lidí a to mám rád


8 názorů

Alois
před měsícem
Dát tip

Umbratica

Děkuji za názor.


Umbratica
před měsícem
Dát tip

Ale skvěle popsaný nebo vyobrazený oheň může svítit a hřát víc než ten skutečný. Oheň je totiž magicko - mystický princip, se kterým pracuje třeba astrologie, jak ta evropská, tak ta čínská.


Alois
před měsícem
Dát tip

Umbratica

S rozdílem mezi zážitkem a zkušeností souhlasím, Namalovaný oheň ani nehřeje, ani nesvítí.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Aloisi,

zážitek a zkušenost jsou dvě zcela rozdílné věci. Zážitek je pouze záležitost emocí a většina lidí usiluje o to, aby měli jen příjemné zážitky. Ze zkušenosti se naopak můžeme poučit a třeba se příště ve stejné situaci chovat lépe. Umění, hlavně beletrie a film, nám často nahrazují reálné zážitky a zkušenosti, takže nás nemusí formovat jen život, ale občas i kniha nebo televizní inscenace. Kdysi nás mohla morálně formovat dokonce i poezie, ale to už bylo hodně dávno.


Alois
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Zážitek vyžaduje zkušenost, zkušenost vyžaduje čas a čas ... moderní člověk je člověk, který nemá čas. Prostě člověk musí mít hodně nakoukáno, čím víc, tím líp.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip Ellisee

Aloisi, 

na obrazech většina lidí vidí jen to, co jsou schopni vidět a pochopit... Lze ale spolehlivě říct, co na obrazech "skutečně je"? Obávám se, že starým obrazům už jsme dávno přestali rozumět, ale přecejen je chápeme lépe než ty nové, zvláště ty abstraktní. Staré obrazy ještě vyjadřovaly myšlenky (ó - jak staromódní!), moderní obrazy většinou vyjadřují jen pocity, které moderní umění staví nad myšlenky. Celá staletí jsme se učili své pocity ovládat, dnes se učíme jim podléhat a podle toho taky společnost vypadá.


Alois
před 2 měsíci
Dát tip

Umbratica

Děkuji. Ano, je to barevné... s malířstvím je u mě potíž, na obrazech vidím, co chci vidět já, a ne, co na nich skutečně je. Ale Munch se mi líbí.


Umbratica
před 2 měsíci
Dát tip

Takové, řekněme, "expresionistické"... Těch barev! Skoro jako by to namaloval Edvard Munch. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru