Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pololetní

20. 07. 2024
2
4
86
Autor
hototo

 

 

večerní ticho 

mezi buky proniká 

tlukot kladiva 

 

některé momenty se opakují 

na úzké stezce

 i při stavbě plotu

 

 

aspoň ta růže 

pod ní dál žlutě kvete

zlomená broskvoň 

 

 

počátky sklizně - 

kombajny halí slunce 

oblaky prachu 

 

 

skončila sklizeň? 

v řezance z hrachoviny 

klíčící hrášky 

 

 

z lomu doléhá 

přesýpání kamení - 

v hlíně hrabe myš 

 

 

nad květy malin 

létají jenom vosy 

kdepak jsou včely? 

 

 

za horizontem - 

hřebeny hor zakrývá 

bouřkové mračno 

 

 


4 názory

hototo
před 3 týdny
Dát tip

Broskvoň, myš, maliny a horizont se dočkaly úpravy - uvidíme, zda se vydaly lepším směrem.


Gora
před 2 měsíci
Dát tip hototo

K 7. - haiku vyjadřuje ne předpoklad /čeká je bouře/, ale moment, kdy jako bys zmáčkl spoušť foťáku a zachytil jej... chceš toho zachytit moc najednou. Nebo protimluv - tichý/rachot...  a tak by se dalo pokračovat. Pěkný postřeh máš např. v hrášku:-), už jen, že sis klíčků povšiml.


hototo
před 2 měsíci
Dát tip

@Gora: Díky moc za hodnocení!

Nad tou #2 se ještě zamýšlím - byl to neradostný moment, kdy jsem si ráno po bouři všimnul, že mladá broskvoň má nějaký podivný tvar, než mi došlo, že to je celý zlomený terminál, skloněný k zemi. Trochu útěchy přinesl pohled na několik žlutých květů pod ním v záhoně, které přežily.

Ale forma by měla být srozumitelnější, samotnému mě to zatím moc nesedí.

Podobně je to se #7 - to překvapení z číhající bouře namísto úlevného výhledu na hory potřebuji ještě nějak vyladit.

   


Gora
před 2 měsíci
Dát tip hototo

Za mě je fajn 1,3,4,5. I když zdokonalovat by se jistě ještě dala... Máš dobré postřehy, zapojuješ více smyslů... jde ti to.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru