Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Výškové vzpomínky

08. 08. 2024
5
5
69
Autor
Kačka T.

Nadechnu se čerstvě posekané trávy a sleduju zapadající slunce. Pohled mi padne na modrý a zelený sud. Na ten první mě postavila babička, ten druhý je plný vody, a taky všelijakých neduhů. Brr. Vzpomínám si, jak jsem se tehdy bála, babičce tý jsem věřila vždycky! Byla jako skála, o kterou jsem se mohla opřít.

               „Řekni mi co vidíš,“ ptala se mě zatímco jsem stála na sudu.“

               „Branku, strom, keř, Bobíka, vosuuu! Babi vosáá. Prosím dolů!“ To léto jsem měla hrůzu ze všelijakého hmyzu. Dnes už se bavím tím, když mi vosa odnese kus šunky. Mám pocit, jako bych tu potkala své staré já. Tehdy jsem měla před sebou první třídu, teď mě čeká čtvrtá. Čas nezastavíš, říkávala babička. To sice ne, ale znám způsob jak se vrátit na chvilku zpět. Vyšplhám na strom. Na ten, ze kterého vždycky tekla smůla a sestřenka mi říkala, ať ochutnám, že je z toho parádní žvýkačka. Neochutnala jsem. I když měla pravdu.

               Jo, tehdy ses měla, žádný starosti. Teď už víš, co škola obnáší! Pomalu se usadím, tak abych nespadla a zavřu oči. Jsem tady a teď. Cítím voňavou trávu, horkost slunce, kůru, smůlu na rukách, klid a mír. Co bude, to bude. Teď jsem na stromě a to mi stačí!


5 názorů

Kačka T.
před 3 měsíci
Dát tip Umbratica

Umbratica, jo to zní líp. Díky. S viděním Bobíka s malým b, by to už byla jiná strory. Takovej bobík v autě...Děkuji všem za reakce. 


Gora
před 3 měsíci
Dát tip Kačka T., Benetka

Jak víš, že spolužečka měla s tou "stromovou žvýkačkou" pravdu, kdyžs ji neochutnala?? Jen si tě trochu dobírám. 

Tip za ztvárnění zdánlivě všedního letního dne.


Umbratica
před 3 měsíci
Dát tip Kačka T.

Típek za romantickou náladovku.

Jen bych napsala "nadechnu se vůně posekané trávy.


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip Kačka T.

Uff, to jsem si oddechl, že je Bobík s velkým B... ;-)

A ty si můžeš také oddechnout – Kočkodan četl tvoje dílko rád. (druhé mrknutí)


Norsko 1
před 3 měsíci
Dát tip

Sedíš na konári, dobre


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru