Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Večerní výběh

12. 08. 2024
3
12
179
Autor
hototo

 

 

 

běžíme lesem - 

na louce pod pasekou 

balíky sena 

 

 

 

oblévá ho pot - 

v kravíně mezi poli 

hýkají krávy 

 

 


o krok pozadu 

a stín je stejně dlouhý - 

běží se ženou 

 

 

 

na karimatce - 

natažená ve stínu 

žena i kocour 

 

 

 


12 názorů

Radovan Jiří Voříšek
před 3 měsíci
Dát tip hototo

kolikrát ještě

vyrazí bez baterky  -

boule na hlavě


hototo
před 3 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

@emme:

 

kolikrát ještě?

vyráží bez čelovky

večer z nádraží

 


hototo
před 3 měsíci
Dát tip

@Gora: Děkuji za připomínky - u prvního jsem v prvním momentu uvažoval, jak zachytit pocit leteckého pohledu při běhu po vrstevnici, když se pod pasekou otevřel výhled na maličké balíky sena na louce. Pak jsem se nechal zlákat "výběhem", protože i louka, kterou jsem si prohlížel, tak mohla sloužit. Ale děj by se tam hodil.
Třetí měla být popravdě v druhém plánu taky romantika. Jenže když si to čtu znovu, není to tam dostatečně naznačeno. Myslel jsem, že k tomu bude stačit třetí verš "běžíme spolu" a "stejně dlouhý stín" (ten bude stejný, jen když ten co běží o krok pozadu za ženou, je o hlavu vyšší), ale to je hodně skryté. Rozmýšlím varice - možná...

"běží se ženou"  

V poslední je karimatka tak autentická, že místo ní nešlo dát nic jiného :-) V srpnovém vedru se dalo venku natáhnout jen na natažené karimatce umístěné ve vzácném stínu.


hototo
před 3 měsíci
Dát tip

@Kočkodan: Takové hrůzy z večerního běhání! A to jsem ještě jeden nedokončený pot radši vyřadil:

 

rány perlíku - 

zahradní zídku smáčí 

po letech potem 


hototo
před 3 měsíci
Dát tip

@Philogyny: Já vím. To co jsem včera slyšel, připomínalo nejvíce hýkání. Zkoušel jsem najít jíný výraz, ale tomu pocitu nespokojenosti a frustrace, který jsem v tom cítil, neodpovídalo bučení -  možná trochu ryčení nebo řev - jenže to zas nevyjadřovalo ten rytmus, který se přes pole nesl (hýý-ha, hýý-ha). Při představě hýkání vyráží i studený pot ("dej si pozor, ať tě nespolkne hýkal") , který se mísil s horkým potem srpnového podvečera.


Gora
před 3 měsíci
Dát tip hototo

První je moc statické, samé podst. jméno...

 druhé skvělá smuténka, třetí - první a druhý verš ok, třetí moc dopovězený, v posledním bych změnila první verš, ruší neromantikou v romantickém dílku... ale jen názor...


Radovan Jiří Voříšek
před 3 měsíci
Dát tip hototo

ano, ty dva verše to více svázalo k sobě


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip Gora, hototo

Kambodžský Pol Pot

i jen říct jméno bolí

fakt netvor pravý

 

Prosby o radu

děd Vševěd už stín pouhý

paměť jde dolů


Philogyny
před 3 měsíci
Dát tip Gora, hototo

Krávy bučí. Někdy teskně a dlouho. To když je na podzim bereme od telat. Smutí. A já taky. Každý rok je to stejné.Měli bychom se od nich učit.  Možná hýká osel? Ten, co nikdy neslyšel krávy. 


hototo
před 3 měsíci
Dát tip

Radovane, díky! Ten krok pozadu jsem ještě upravil, snad to bude držet pohromadě o něco lépe.


Radovan Jiří Voříšek
před 3 měsíci
Dát tip hototo, Gora

Předposlední mi přijde třídějové, tedy každý verš samostatně. Za ostatní tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru